Gå til innhold

Smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene latt min lille jente på en måned få smokk. Har hørt mye forskjellig angående det å gi smokk til unger. Hva mener folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her introduserte vi smokken da gutten var 2 dager gammel. Han begynte å suge på tommelen og jeg vil heller at han har smokk enn å suge på fingeren. Vanskeligere å slutte med fingeren siden den har man jo med seg overalt.

Helt greit å bruke smokk som kos, evt innsovning syns jeg, men syns ikke det er spesielt bra å se barn som går rundt med den smokken og sikler hele dagen. Ikke klarer de prate fordi den smokken henger i munnen hele tiden.

Skrevet

Bruk smokkmed god samvittighet! :)

Men begrens det.

Her fikk mini smokk når han var 4 dager, og han hadde virkelig bruk for det! Skikkelig suttebehov.

Skrevet

Jeg ga min gutt smokk den dagen vi kom fra sykehuset. Han sluttet imidlertidig av seg selv når han var 2 mnd, til vår store fortvilelse. Vi har siden det hatt store problemer med å få han til å sove, han finner ikke roen. Nå er han snart 8 mnd, og tar smokk en sjelden gang, og hver gang blir han så rolig og enkel å legge. Så her er det bare frustrasjon fordi han ikke tar smokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...