Gå til innhold

denne evinnelige sykehusbagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen har begynt å mase om at jeg skal pakke den snart.. hehe

jeg har lissom ikke tenkt på det enda, jeg..

men så kom jeg på, at jeg er jo ikke den eneste som det må pakkes for! Viktigere enn meg, er egentlig prinsessa mi... hun må jo da nødvendigvis sove en natt eller to hos et av besteforeldreparene, og da trenger hun jo både dukke og klesskift, barnehageting..

har pakket to skift + pysj til henne, og tenkte å skrive med en lapp, så glemske besteforeldre ikke glemmer at hun må ha med matpakke eller at hun må legge seg for ikke å bli for trøtt.. (de har en tendens til å legge henne alt for sent, stakkars trøttingen min.. hun blir jo helt ute av seg..)

men så må jeg kanskje pakke til meg selv også da..

blir litt enklere pakking nå enn første gangen, et par joggebukser, en romslig pysj, amme-bh og ullsokker er vel det viktigste.. resten kan jo mannen stikke hjemom og hente..

men når ska jeg pakke det da, tro?

"alle" (inkludert lege og jordmor) mener babyen kommer før termin, men det gjorde de sørenmeg med førstemann og, og hun kom på overtid...

men nå har jeg jo gått med åpning noen uker, og allerede hatt rier, så kanskje det hadde vært lurt? kan jo gå fort i svingene?

hehe, litt redd for å jinxe meg selv jeg. om jeg pakker for tidlig, så kommer fødselen til å bli sååå sen, og trekke ut i det evindelige.. haha

når har dere pakket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det litt sånn jeg og... Sist hadde vi kjøpt inn energi-drikk og mat i uker før termin. Nå har jeg 5 dager igjen, mannen har ikke puttet noe oppi og jeg har slengt nedi det viktigste (kom på i går at jeg kanskje må ha tannbørste)...Tror jeg prioriterer skift til meg selv, kamera og søskengaven;-) Og som du sier, må kanskje pakke til storebror ja. Han skal også til besteforeldrene, og jeg har ikke pakket noe... Hva gjør dere dersom det skjer midt på natta da? Kommer besteforeldrene til dere? Det gjør de her. Men min mor har ferie bare ut uka, så jeg håper virkelig lillemor kommer snart...

Skrevet

Haha, ja, kanskje jeg skulle pakke noe til lillemor også...! :D Den/de som skal passe henne kan jo alltids være her med henne, men kan jo være greit for de og ta henne med hjem til seg selv om det er nødvendig...! Vet jo ikke hvor fort etter fødselen pappaen er tilbake, kanskje er han sliten og trenger også å slappe av litt... Heller ikke NÅR på døgnet, og hvor lang tid det kommer til å ta... hehe...

Bagen til meg selv pakket jeg da jeg skulle på ul og diverse i nabobyen når jeg var 36+5, siden jeg brente meg på den sist sv.skap... hehe.... da skulle jeg også dit på ul for å estimere vekt, osv, og tenkte på å kanskje pakke med meg litt i tilfelle det var noe... men nei, det ble for dumt, tenkte jeg, var jo "bare" 35+6.. Skulle ønske jeg hadde gjort det, da jeg ikke fikk dra hjem igjen fordi ved vaginal us de foretok nesten med en gang jeg kom dit, fant de en stor vannblære som hang ut... hehe... hadde søstera mi med, så når hun dro hjem på ettermiddagen, pakket hun ned litt til meg og sendte med pappaen som hadde vært på jobb og ikke trengte å komme utover før han var ferdig.

enda "bedre" ble det jo at etter fødsel ble det klart at jenta mi men måtte opereres, og at vi ble sendt til trondheim... trengte jo da mer klær og sånn, og manglet yndlingsjoggebuksa, osv.. Og tross nøye beskrivelser klarte ikke pappaen å få verken den eller andre klær som passet spesielt godt med seg, men en fin samling med klær som neeesten kunne forveksles med de jeg hadde beskrevet, om han hadde pakket i halvmørke... :( så selv om jeg planlegger å føde her i byen denne gangen og bor 3-5 min med bil fra sykehuset jeg skal føde på denne gangen, har jeg pakket ned godbuksa og andre klær jeg ønsker å ha med, for å sjanse på pappaen igjen, gjør jeg IKKE...! :P

Skrevet

nei, det er nettopp det.. jeg stoler heller ikke på pappaen hehehe.

johan; her bor det ene besteforeldreparet to minutter unna med bil, og det andre 20 min unna med bil, og toåringen er forberedt på at det KAN hende hun våkner en dag, og skal spise frokost med en av bestemødrene... det syns hun hørtes gøy ut.

Barnehagen bor farmoren og farfaren nesten rett ved, og de jobber og bor i samme by som oss, så en kjapp overlevering skal nok kunne gå fint.

Vi er heldige sånn, og har mye familie rett rundt hjørnet! Men jeg håper likevel vi får en litt rolig start på det hele, for å være ærlig, orker ikke innvolvere alt for mange...

Aller helst skulle jeg gjerne hatt med toåringen på sykehuset jeg, men hun har så sterke empatiske evner, at jeg tror ikke det hadde vært helt godt for henne. (selvom hun er veldig opptatt av at om jeg får vondt i magen, så skal lillebror ut! hehe)

hm, nei den bagen den bagen.. kanskje jeg likegodt skal pakke den, sånn at jeg er helt sikker på at kosebuksa er ren og klar når den tid kommer, og at jeg faktisk får med meg ullsokker?

Skrevet

gjør det du, så får mannen også ro i kroppen...! ;) tror faktisk jeg skal se over min igjen, for vet jeg tok ut noe når jeg trengte noe rent etter et bad hos foreldrene mine etter ul, når jeg fremdeles hadde bagen i bilen, og har ikke erstattet det enda :P så får jeg pakke til lillemor i kveld ;)

også får jeg trippelsjekke at det er tøfler oppi der, det har jeg glemt hver gang jeg har vært innlagt med lillemor, og det er det kjipeste som fins her i verden, å enten måtte tasse rundt i tette joggesko hele tiden, eller sokker, som blir skitne og ekle umiddelbart når man må ut i gangen for å gå og få seg mat, osv... :P usj...

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Nå har jeg pakket min sykehusbag også, og jeg er bare 32+2. Men jeg forventer nesten at jeg skal føde når som helst nå. Jeg mangler enda litt småting oppi der, men det er ting som jeg fortsatt trenger lett tilgjengelig (toalettmappe, mobillader osv).

Jeg er glad for at jeg bare skal pakke til meg selv, for jeg hadde aaaldri klart å huske å pakke ned alt som trengs til noen andre, hehe. Jeg var innlagt på sykehuset i helga, og hadde ingen ting med meg (i det hele tatt), så jeg sendte søstra mi ut for å hente litt klær og ting og tang. Ikke bare glemte jeg å skrive opp halvparten av tingene jeg trengte, hun glemte også halvparten av det jeg hadde husket, inkludert helsekortet!

Så her stoler jeg bare så vidt på at jeg selv klarer å huske alt som skal huskes, hehe ;-))

Skrevet

Har fått pakket bagen,men det ramlet meg ikke inn å tenke på de to andre :-)

Må nok få pakket iallefall ett skift til hu minste så de har når de skal bort.

Skrevet

Jeg synes det var kjipt å pakke ned yndlings-kosebuksa mi jeg... Skulle gjerne gått i den HELE tiden, men må nesten ha den på sykehuset og... Hm... Besteforeldrene her kommer og tar med seg storebror på hytta i helga, hadde passet veldig fint om lillesøster kom mens de likevel var borte;-)

Må vel kanskje pakke ferdig for alle mann nå ja. Husker søstra mi var på kontroll, og ble sendt i hui og hast til sykehuset - mannen kom etter med stringtruser;-)

Gjest ~Gravida~ Uke 37
Skrevet

Stringtruser. ha ha.

Kom på ammeinnlegg i dag jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...