mirredutt Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hus 1 - nært barneskolen, ca 150 m - stort hus med perfekt planløsning - ligger i et boligfelt som er under utbygging - greie solforhold - litt klønete tomt med dårlig uteområde - hovedvei til boligfelt tett på huset - ikke garasje - pris 1,6-1,8 mill Hus 2 - stille område, innerst i en blindvei. Stort sett eldre folk som bor i gata - bussavstand til skolen - kjempestor, flott opparbeidet tomt - sol døgnet rundt - dobbel garasje - litt mindre hus, med litt trange rom, ingen bodplass inne i huset - utleieleilighet, 5-6000 kr inntekt pr mnd - pris 2,0-2,2 mill Begge husene trenger oppussing for 200-300 tusen.. Så hvilket ville dere valgt ut i fra det jeg lister opp her?
År og dag Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Den var jammen meg litt vrien. Generelt vil jeg si at beliggenhet betyr mest, man kan gjøre mye med et hus, men ingen ting med beliggenheten. Tror jeg ville valgt hus nr 2. Rolig boområde, og stor, fin hage er ting som gir meg livskvalitet. Deilig i bo rolig, der det ikke er allverden med trafikk forbi og jeg liker ikke mye innsyn. Men man må som regel alltid "betale" noe for det, og det er klart flott med gangavstand til skolen. Det jeg synes er negativt med hus nr 2 er ingen innendørs bodplass. I tillegg må man basere seg på en del kjøring av barn. Selv ville jeg helst ikke hatt utleie, og har du råd til å la være så har du jo mye ekstra areal som kanskje kan innlemmes i huset. Evt kan du leie ut for en periode, og etterhvert bruke det arealet selv? Dobbelgarasje er et stort pluss, forresten. Når det gjelder hus nr 1 så vil jeg kun bo i boligfelt dersom huset har en spesielt flott og skjermet plassering. Og det virker det ikke som dette huset har. Lykke til.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Hadde tatt hus nr. 1. - sansynligvis flere venner i nabolaget for barna - mindre kjøring - ingen leieboere (med leieboere føler jeg ikke man bor i enebolig, og stor fin hage hjelper lite om man ikke føler man har den alene) - hater små og trange rom som in hus nr. 2 Går det ann å få bygget en garasje? Garasje er en viktig greie det også, spesielt på vinterstid når både biler og hagemøbler/redskaper bør stå under tak.
mirredutt Skrevet 26. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2009 Ja det er et vanskelig valg å ta! Det går an å bygge garasje på tomten, men da kommer den så og si helt inntil huset. Er så vanskelig... Hadde hus nr 1 ligget på tomten til hus nr2, hadde valget vært soleklart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå