3barns-mamma <3 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 er snart i uke 5 og er helt tett i nesen og grønn i halsen, kan jeg bruke nesespray??
2 Hærligheter! Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Har lest at bl.a. Rhinox nesespray gjør at blodårene trekker seg sammen(??) noe di skal,men når du er gravid er di redd for at dette skal påvirke livmorens blodgjennomstrømming...Høres egentlig rart ut,men husker jeg undersøkte dette da jeg var pottetett.. Men en`spray kan vell ikke skade,jeg selv brukte saltvann oppløsning..
<3Elise070508, Adrian 290909<3 Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 du kan bruke saltvannsløsning, den andre skal du helst ikkje bruke pga. noen av virkestoffene=)
HeidiL Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 jeg har ikke noe valg - er klin umulig å gå gjennom hele svangerskapet potte tett! Spurte jordmor og hun sa at det er bedre med saltvann, men at det er bedre for baby at mor har det bra ) og det står i pakningsvedlegget på Zymelin og Rhinox at det ikke fører til fosterskader...men Otrivin har et annet virkestoff som kanskje kan være skadelig... så jeg bruker enten Zymelin eller Rhinox. Har hovne slimhinner til vanlig, så med den ekstra opphovningen som graviditeten medfører så har jeg ikke noe valg - verken neseskylling eller saltvann funker på meg...blir bare tettere! Utrolig irriterende!
Expat Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Jeg MÅ iblant, men forsøker å bruke den for barn! Det er bare halv dose, gjør nytten og er lettere å slutte med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå