Gå til innhold

Melk allerede i uke 8 - et dårlig tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 8 uker på vei i dag, og da jeg stod i dusjen i morges så merket jeg at det kom melk ut av brystene når jeg klemte litt på dem. Det er da vel ikke meningen at en skal begynne å produsere melk før like oppunder fødsel? Merker jeg begynner å bli bekymret for at jeg kommer til å få en SA og at dette er et tegn på at noe er i ferd med å skje... Er det noen som har opplevd noe lignende og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke prøv å få noe mer melk ut, tror ikke det er bra. Jeg selv fikk melk i 7 mnd, det var bare noen ml da. Om du skulle ha melk helt frem til fødselen, så foreslår jeg at du pumper bittelitt en uke før termin eller noe, så fryser du ned melka :)

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke tro. Jeg har hatt melk i puppene før jeg ble gravid, selv om det var 3 år siden jeg hadde sluttet å amme. Produksjonen økte bare uker inn i svangerskapet og jeg har brukt innlegg for å ikke lekke.

:)

Skrevet

Glemte å tilføye at jeg nå er 31 uker på vei og det er ingenting som tyder på at den lille vil ut :)

Skrevet

Hei hei!

Jeg "lakk" kjempemye veldig tidlig med førstemann... Det var faktisk irriterende..hehe måtte ligge med topp med innlegg på natta for at ikke sengeklærna skulle bli våte..uff..

Men med andremann var det ikke antydninger engang tror jeg.

Aner ikke hvordan det blir denne gangen, for tidlig å si:)

Skrevet

tror ikke det er lurt å prøve å klemme ut melka, det kan fremkalle rier vistnok!

Skrevet

neida ikke noe dårlig tegn det sikkert! jeg fikk rundt uke 18 denne gangen tror jeg. ikke så mye at jeg lekker egentlig, men merker at det er der, og det kommer en dråpe i ny og ne...

men ang det å pumpe før fødsel, nå spør jeg av nysgjerighet, er det lurt? er ikke den melken som kommer ifm fødsel veldig viktig for babyen å få i seg etter fødselen? vil ikke babyen gå glipp av den melken hvis den er allerede pumpet ut? eller vil dette være "vanlig" melk, og colostrum komme uansett ifm fødsel? jeg vet ærlig talt ikke, derfor jeg spør. :)

Skrevet

Jeg hadde også litt melk rundt 8 uker. Riktignok bare noen få og små dråper. Det ble borte etter noen dager. Nå er jeg i uke 21 og har det vel egentlig bra... Er veldig lei av å være gravid, men får ikke gjordt så mye med det....

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk melk veldig tidlig i mitt forrige svangerskap. Snakket med jm om dette og hun sa at jeg ikke måtte pumpe/klemme ut melken. Dette er den råmelken babyen skal ha når den blir født og den er svært viktig for den nyfødte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...