Gå til innhold

føler dere barnet bevege seg?


dyrry

Anbefalte innlegg

hei, jeg har termin 18 februar, og er litt usikker på om jeg burde føle at barnet beveger seg...har ikke gjort det hittill, og begynner å lure litt. skal på ultralyd 17 september så da får jeg vel svar på om alt er ok.

føler dere noe bevegelser enda?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej!

 

Jag har termin 8 februari och har inte känt något alls i magen!

Var hos jordmor i förrgår och hon sa att det INTE var ovanligt.

Fick höra hjärtljuden för första gången hos henne och det var helt enormt att få höra att det verkligen finns något där inne :)

 

Så jag tror inte att du behöver vara orolig!

 

Jag ska på ultraljud 10 september och ser verkligen fram emot att se den lilla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ahr termin 13.02. og kjenner heller ingen ting, er 2.gangs og trodde liksom jeg skulle kjenne noe nå. Men det er nok vanligere å kjenne liv senere, enn alle de som "liksom" kjenner liv fra uke 11:) Ikke bekymre deg, du. Snart sparker det løs dag og natt i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er veldig individuelt. Jeg har kjent liv siden uke 13, og har faktisk hørt om de som har kjent liv tidligere. Men det kan være at de er lengre på vei enn det de tror. Hvorfor skal man juge om det. Jeg vet at det ikke bare er luft for det er forskjellig følelser :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i andre graviditet, og er i uke 14, og akkuratt i dag kjente jeg et lite spark! koselig... Men forrige gang var jeg oppe i uke 20 før jeg kjente noe, så tror veldig på det at det er individuelt. Forrige gang hadde jeg også morkaken foran, som hindrer litt at du kjenner noe. denne gangen er den bak. I tillegg vet jeg hvordan det føles, så da kjenner jeg det igjen.. Bare slapp av, vent til etter ordinær UL og enda noen uker. Ikke noe å bekymre seg for.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 3 gangs nå, og er i uke 15 tror jeg. har ikkje kjennt noe enda jeg... jordmora mi sa at det var så å si umulig å kjenne noe før ihvertfall uke 14. jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, i de andre svangerskapene har jeg ikke kjennt noe før uke 17..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 15+2 og i mitt andre svangerskap. Jeg har kjent små, små bevegelser i ett par uker. Prøv å legg deg rolig ned, legg begge hendene over livmor, dytt litt forsiktig med den ene hånden, kanskje du kjenner en liten bevegelse nå? Jeg kjenner ikke bevegelse når jeg selv er aktiv, må legge meg ned og "lytte" til den lille og kroppen min. Mannen min mente han også kunne kjenne bevegelsen med hånden sin, jeg trodde ham ikke først, men da han sa han kjente det igjen - samtidig som jeg kjente det inne i meg - må jeg jo tro ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beroligende å høre at det er mange andre som ikke heller kjenner noe...jeg kjenner en god del på en måte, litt vondt til høyre et sted, det spenner litt til venstre iblandt, og ibland er det nesten som mensvondt....men jeg kan umulig si om det er barnet som beveger seg eller noe helt annet :)

takk for svar i hvert fall!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar hånflata og klemmer inn mot "magen" ved livmora kan du nok kjenne liv :) er 19 uker på vei.. jeg kjenner liv og det er veldig gøy :) grunnet til att du kan ha ("mensen smerter") er att livmora utvikler seg og det kan være ganske smertefult.. husker i begynnelsen jeg var redd for og få mensen siden jeg hadde mensen smerter men lærte fort hva det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æntligen kænner jag liv!!

Før førsta gången i førrgår. Mitt under ett møte på jobbet, hehe. Svårt att koncentrera sig på det som blev sagt. :)

 

Går in i vecka 19 imorgon (enligt sista mens då - har UL næsta uke så då byter det sækert datum lite...).

 

Det ær underbart att vara gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+5 og "lytter" fortsatt etter "bobler, fiskehale, sommerfuglvinger" eller små "museskritt", men kjenner ingenting. Derimot kjenner jeg som dyrry, litt vondt som føles som spenning eller strekking...noen ganger litt pulserende. Jeg kjenner dette på venstre side og regner med at det er livmora som vokser... eller kanskje det er muskelknuten jeg har på livmora som vokser? Gruleder med til mandag og UL, for da får vi endelig vite hva som skjer der inne. Har forresten tatt alle "kjerringråd"tester og alle tyder på at det er en gutt.

 

Utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 17, og lytter også etter bevegelser...men ikke noe hittill....har ikke ultralyd før jeg er i uke 19, men gleder meg, og gruer meg litt, for å få se at alt er bra inne livmoren..

har begynt å få vondt i nedre "kant" av magen, både på høyre og venstre side, spesiellt når jeg ligger på siden...rare greier som skjer i kroppen for tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente ikke mye første gangen før langt ut i uke 20. Nå vet jeg litt mer om hva jeg skal kjenne etter, men noen ganger er det nok luft også som bobler der inne. Er i uke 18 nå, men best er det akkurat når jeg setter meg ned og tyller i meg noe kaldt, gjerne også søtt (isvann, saft, juice med mer) Da er det full action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente babyen i går. Jeg og barnefar satt og så på salgsannonser på internett. Vi skal kjøpe oss større bosted. Og det var akkurat da vi så et fint hus at jeg kjente at det "boblet" i livmora. Det var artig. Føltes som at babyen ville hilse på katta vår som satt i fanget mitt, samt være med å bestemme hvor vi skal bo :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har temin 14.februar og har kjent liv siden uke 14. Jeg er da gravid for tredje gang og har kjent liv tidlig i alle mine tre svangerskap.

 

Men dette er veldig individuelt, så det er ikke unormalt at man ikkje kjenner noe før etter uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kommer til å få ett veldig aktivt barn :-D Er 17+3, og her turnes det i magen hele tiden - kjenner godt det beveger på seg. Kjenner også spark, kjæresten har til og med kjent det på utsiden av magen (jeg også da). Kjenner det spesielt godt på kvelden når jeg ligger rett ut på rygg, men egentlig bevegelse hele tiden her. Og magen er ikke stor heller - får fortsatt buksene igjen :-P

 

Ikke meningen å knuse håpe til noen andre, men det er så morsomt. Det er virkelig en opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Jeg er førstegangs, og har da ikke foranliggende morkake - som jeg vet kan ta i mot for de små støtene som gjør at det tar enda lenger tid før det kjennes noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå i kveld kjente jeg babyen godt for første gang:)

Har vært usikker på hva jeg har kjent tidligere, men nå i kveld er det ingen tvil. Veldig koselig og ganske merkelig på en gang.

Er 18+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kände i slutet av vecka 17 och sedan dess har jag känt nästan varje dag vid olika tillfällen. Speciellt när jag dricker te eller äter/ dricker sött! Har BF 10 februari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann* jeg er 20+2 uker i dag med vår første, termin 1 Feb. Har kjent litt liv litt vagt en stund men først nå kjenner jeg liv daglig å ganske tydlig å vet at det er spark å ikke luft å sånn, barnefar fikk i går kjenne flere fine spark under hånda si:) men veninnen min som også er første gangs har vist kjent liv siden uke 14, ho har vist morkaka plassert sånn at ho kjente liv tidligere.. så er nok veldig forskjellig fra person til person, å hvordan alt ligger plassert å sånn:) pluttselig kjenner mann det ganske tydlig, å ikke kun som en luftboble som sprekker eller fiskehale som slår som folk beskriver, å da er mann ikke i tvil:) bare å glede seg* mvh therese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag är i v17+2 och har inte känt något än. Försöker som alla säger att man ska lägga sig ner och slappna av/känna efter. Problemet är bara att jag somnar varje gång! Längtar så sjukt efter det första lilla sparken men tror den måste komma spontant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...