Gå til innhold

Jeg får ikke sove!!! Arg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt problemer med å sove om natta i flere uker nå,men nå de 2 siste nettene (på rad..) har det blitt mye verre:(.

Fryktelig rastløs..Ligger bare og makker og vrir meg,snur meg fra side til side..Varmt..Ligger med 1 og 1 fot oppå dyna..Og så blir jeg tissetrengt og sulten!

Og så ligger jeg og tenker..Spesiellt i natt..Skal ha planlagt keisersnitt,sånn som med de andre barna (pga for trangt bekken).Og pga at dette blir det 4 keisersnittet kan det risikere at det blir allerede 3 uker før termin.Hvem vet? Og terminen min er 28 september.Da må jeg bare forberede meg på at det kansje kan bli ca 7 september.Og det er ikke lenge til! Har ikke tid så tidlig! Uff..Har så mye og gjøre før barnet kommer! Men har jo egentlig lyst at det blir så tidlig også da..Blir deilig å få se lillegutt! Er så tungt med den store magen..og smerter i føttene og ryggen,og tror jeg har begynt å få det i bekkenet også nå!

og så må sambo selvfølgelig begynne å snorke oppi alt (i natt)! Og han snorker enda! Begynner å lure om jeg må sove på sofaen i natt..:( Uff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får heller ikke sove, er både sliten og urolig i kroppen samtidig. :( sofaen vurderes sterkt her også, sitter/ligger jo i den allerede så... og måtte gå å legge meg på sofaen i 5-tida i gårnatt, da fikk jeg ikke sove mer i senga... dritt og altså....! har gått SÅ greit nesten hele svangerskapet, men de siste ukene nå har det bare bøttet innpå med div plager...11 dager til temin nå... og for første gang kjenner jeg meg nesten litt lei.. hehe...vil kunne puste, sn meg automatisk i senga, slippe vann i kroppen, osv... jaja..

*slutte og syte og tenke på at mange har det verre enn meg... :P*

Skrevet

Du også måtte legge deg på sofaen i 5 tida i går??? Jeg også! Pussig..Presis klokka 5..Da var jeg dritt lei av å ligge og dra meg i senga i flere timer! + at jeg fikk vondt i ei tann så jeg måtte ta 2 parasetter! Tror jeg har fått en betennelse i ei tann,er ikke vanlig tannverk,men en ømhet rundt tannen..Den ligger helt bortest nede,rett ved siden av skal det egentlig være en visdomstann som nekter å komme(er fryktelig treg,skulle vel kommet for lenge siden,er 32 år nå..)! så vet ikke om det har noe med den å gjøre jeg..når jeg gnurer fingeren akurat på det området som er ømt blir det en slags råtten lukt på den.Sambo sier det høres ut som det er en betennelse,det har han hatt!

Vet du om det gjør noe at jeg får pencillin nå når jeg har kommet så langt i svangerskapet?? Og gjør det noe at jeg tar røntgen?? Sambo påstår tannlegen må ta røntgen for å se betennelsen!

Vis ikke må jeg vel vente til babyen er ute! Det er ikke vondt hver dag da..Det kommer og går..Men er ikke godt! Uff..

Skrevet

Trenger ikke slutte å syte. Vi har lov å klage litt når vi nermer oss termin og er store og slitne.

Jeg har også slitt voldsomt med søvnen de siste ukene. Har så urolige bein! Og tisser, blir for varm , blir svulten osv.. Det er grådig slitsomt.

Noe som hjalp for meg var å stå tidligere opp på morgenen, ikke tillate meg selv og sove helt til kl 11. Og så har jeg hatt lange spaserturer på ettermiddagene. Da blir jeg sliten og døsig og klarer å sovne lettere =)

Lag deg ordentlig kveldsmat, gjerne en kopp med god-natt te ved siden.

Lykke til!

Skrevet

Greier nesten ikke gå turer jeg..:( Pga smerter..Og så er det fryktelig tungt å gå i bakker..

Mmmm,fikk lyst på te jeg,hehe..:).Nypete..:))

Skrevet

Føler med deg!

Kan ikke huske sist jeg fikk sove flere timer sammenhengende. Smerter i ryggen gjør at jeg må opp å gå hele natten.

Lykke til med keisersnittet! Kommer til å gå kjempe bra :)

Skrevet

Våken her og... 3. gang i natt.. Og nå er jeg lys våken! Det er visst lillegull i magen og! Det er så irriterende å måtte opp å tisse på natten! Prøver å ikke drikke så mye på kvelden, men allikevel er blæra sprengt hver 2. time! Så kommer det 10 dråper bare.... Alle sier jeg MÅ sove masse nå før babyen kommer, men det går jo ikke! Har slitt med kvalme store deler av svangerskapet, så gleder meg veldig til lillemor kommer ut! 33 uker i dag, så kan enda gå maaange uker... Er så sliten av å aldri være helt i form!

I går kveld skrudde vi sammen sengen til lillegull! Åååå det blir så fint på rommet hennes:) Hvit Leander seng:) Og rosa og grønne pynteting:) Vært inne og kikket hver gang jeg har vært oppe i natt:)

Nei, får vel prøve å sove igjen! Skal ut og se på stoff i morgen! Lyst til å sy gardiner og sengeteppe til lillegull!

Håper dere sover søtt nå!

Nattaklem

Skrevet

Penicillin går fint i svangerskapet :)

Røntgen vet nok tannlegen om du bør ta eller ikke...

Skrevet

heheh beklager at jeg ler men dette er helt likt mine netter. Er det ikke det ene så er det det andre.. Det er i grunn litt tragikomisk når jeg tenker meg om =) Først så er det halsbrann så er det tissetrang, tungt å puste, vonde liggestillinger ja i grunn det meste.. Å ja de samboeren min er i grunn bare irriterende der han ligger å snorker og smatter, bare gni det inn liksom!! hehe

Skrevet

Høres veldig kjent ut. Slipper heldigvis sofaen for vi har en 120 seng på gjeste/barnerommet så jeg legger meg dit for å ikke sparke ihjel samboern.

Utrolig irriterende å ligge å vri seg når jeg vet at jeg må opp klokka 8....

Går litt i bølgedaler her hvor mange timer søvn jeg får, men dårlige netter kommer oftere og oftere. Kult det med 9 uker igjen te termin!

Skrevet

Føler bare sånn med deg! Har det på akkurat samme vise. Er så trøtt og jævlig at det kjennes ut som jeg har influensa i hele kroppen. Uansett hvor trøtt jeg er, så får jeg ikke sove. Det er så jævli. Halsbrann, tungspusthet, dårlig blodsirkulasjon, vondt i ryggen, press på blæra, magen som strammer og buler (pga av aktiv baby). Har massevis av puter i senga som jeg bruker her og der, men slitsomt å bytte stilling igjen da, når man må dandere putene en gang til.

Det verste er at jeg så forferdelig tørst på natta også. Hver gang jeg har vært på do og tisset, så MÅ jeg bare drikke vann etterpå, ellers blir det ubehagelig.

Dette er det som kommer til å gjøre at jeg blir mektig lei mot slutten, og det er enda 6 uker igjen!

Har hatt en bedre dag i dag, fikk sovet litt ut på morningen, men ikke sjans i havet at jeg kan gå mange tidligvakter på rad. Igår orket jeg ikke å dusje en gang. Såvidt jeg orket å skifte truse, men måtte nesten det, siden jeg skulle til jordmor. Følte at hele trynet var hovent så trøtt som jeg var.

Dette var dagens syt! Nei, det skal bli meget godt å bli tilnærmet normal igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...