Maba85 Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 ---- hvor lenge før/etter termin? og hvordan gikk det?
Banshee Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Igangsatt 14 dager over termindato, fødte et friskt barn på 4 timer. Gikk fra 3 til 10cm på 40min..
second_time Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg ble satt igang 14 dager over termin. Jeg hadde rier i 7-8 timer (8cm i åpning) og så endte fødselsforløpet i akutt keisersnitt. Jeg har fått høre at vi som blir igangsatt ofte har tette rier og føder raskere enn andre, men jeg vet ikke om dette stemmer. Jeg hadde ikke pause mellom riene mine, så det var temmlig intenst mens det stod på.
4blir5 Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg ble satt i gang 13 dager etter termin og fødte en gutt på kvelden dagen etter. Det var intense timer, men ikke avskrekkende, synes alt i alt det var en flott opplevelse!
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Første fødsel gikk vannet 13 dager før termin. Hodet var ikke festet, og jeg måtte ligge rett ut på sykehuset. Fikk modningsgele etter litt over et døgn. Hjalp ikke, så da ble det etter ytterligere et døgn satt drypp. Fra dryppet ble satt til ungen var ute gikk det 16 timer. De 2 første timene var det rier med pause i mellom, etter det gjorde det vondt kontinuerlig til jeg hadde nok åpning til å få epidural. (himmelrike på jord) Fødsel nr 3 ble jeg igangsatt 12 dager etter termin med modningsstikkpille. Etter 3dje pilla gikk vannet og riene kom. Jeg sto nesten hele tiden og veslemor var ute etter 1 1/2 time
Flower girl Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Jeg ble satt i gang på termindatoen (pga begynnende svangerskapsforgiftning) Fikk kur/gelepille 1 dag, 2 dager og 3 dager. (da vil de ikke gi oss flere modningspiller, maks 3 fikk jeg beskjed om) 4 dagen ble jeg satt på drypp, og 5 dagen fødte jeg. Det var ikke tegn til modning, åpning, vannavgang etc....så jeg må si at dette var en tøff opplevelse... Det skal sies at jeg i løpet av denne lille uka lå på rom med mange som ble satt i gang, og de fleste gikk i fødsel rimelig kjapt. Da snakker jeg timer, og noen brukte en dag. Så dette skjedde nok med meg fordi kroppen overhodet ikke var moden for fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå