Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en pakke kyllingkjøttdeig

en eggeplomme

basilikum

timian

2 ss finhakket rødløk

1 ss olje

Kokte de raskt i fosskokende vann.

Så nå har jeg laget mange og fryst ned:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg forma deigen til små søte kjøttboller han lett spiser selv:D

Skrevet

hmmm..passe enkelt for late meg kanskje;) Dette må prøves temine, takk for oppskrift!

Skrevet

Ja, tok meg kanskje 15 min inkludert oppvask. Ettersom du har 3 timer "fri" midt på dagen er det jo en mulighet;)

Her får vi ikke lenger lov å mate, alt skal spises selv. Også grøt. Vurderer å innføre eget mattøy igjen.

Skrevet

Dette fikk jeg lyst til å lage :) Men hvor gammel er gutten din?

Skrevet

Både flisa og knerten er vel 10 mnd nå, stemmer ikke det a temine?

Og ja, jeg har goood tid til kjøttbollerulling, kan ikke si noe på den altså;) Men kan de få egg allerede forresten?

Skrevet

Han er 10 mnd nå ja, 10,5 for å være meget nøyaktig;)

Ikke noe problem å gi egg nei. Knerten elsker det. Bruker å lage f.eks omelett med masse grønnsaker til lunsj, eller nykokt egg til frokost. GÅr ned på høykant, faktisk. Hviten er god "plukkmat" til selvspising, plommen går bare i stykker, men kan smøres på brødskiva som et alternativ til pålegg. Står forresten på matportalen: Ved høy risiko kan det være grunnlag for å anbefale at enkelte matvarer (egg, fisk, nøtter og erter) ikke introduseres til barnet før etter ett års alder (to års alder for nøtter). Et barn har høy risiko for å utvikle allergi hvis både mor og far har betydelig allergisk sykdom, eller mor og et søsken har betydelig allergisk sykdom.

Skrevet

Det der hørtes godt ut! :)

Jeg har også brukt kyllingkjøttdeig i babymaten, men har glemt å sjekke en ting: Er den tilsatt salt? Noen som vet?

Skrevet

Nei, sjekka innholdslista nøye. Kan være noen er det, men jeg kjøpte solvinge?? sin på rema 1000. Ikkeno salt der. Får og kjøpt kjøttdeig av svin osv uten tilsatt salt.

Skrevet

kyllingkjøttdeig er innkjøpt,Den skal lages i morgen. Jeg merker at jeg har stagnert når det kommer til hans utvikling i matveien. Nå som han begynner å bli lei av grøt er det vel på tide og prøve andre ting. Kanskje jeg skal koke et egg til han i imorgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...