Gå til innhold

jeg er litt kraftig

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 1.60 høy å veier 70 kg.vekta går bare oppover å oppover.æsj..men jeg er vel ikke alene tipper jeg.også vil jeg begynne å trene .men syns det er vanskelig når jeg må dra alenen til treningsstudio..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er og kraftig. Er like høy som deg, men veier 77 kg :(

Skrevet

hadde revet av meg venstre armen og banket opp en utlending med den for å kommet ned i vekten som du har.. så null medlidenhet fra meg. vær heller glad for at du er såpass slank som du er! fjortissholdning det der.

jeg er 163, veide 67 før jeg ble gravid, la på meg 30! kg på to graviditeter, og veier 88 nå. vær heller takknemlig du.

Skrevet

er det fjortis holdnig å ønske å holde seg slank å sunn?hmm den var ny.

Skrevet

hehe, "hadde revet av meg venstre armen og banket opp en utlending med den "

Der fikk du meg i allefall til å smile :) Artig måte å beskrive det på!

Skrevet

Tja, ikke så mye medlidenhet herifra heller. om det var det du ville ha....

det er et valg du tar; for det første å legge på deg, og for det andre å velge å ikke gjøre det du må for å gå ned i vekt......

så jeg synes det er vanskelig å ha særlig medlidenhet når det å dra alene til treningstudio er det som stopper deg...hjelp!!!

Skrevet

hadde revet av meg venstre armen og banket opp en utlending med den for å kommet ned i vekten som du har

hva mener du med denne setningen?? Bare lurer .. kjønner ikke poenget ..

Skrevet

jeg er 163 og veier 55 -56 kg ... er kraftig føler jeg.....

Skrevet

mange småjenter her inne *rister på hoder*

"veier 55 kg, og føler meg kraftig" nei, det du føler er mental lidelse. skaff deg hjelp.

Skrevet

småjenter? heheh.. jeg har da møt 40-åringer jeg da som trur 50kg er fedme på høyt plan og må svette og slite på treningstudio hverdag, fordi de er redd for å gå opp 2gram for den lille sjokolade biten de spiste for 3 dager siden

Skrevet

Det er da ikke så galt:)

Jeg er like høy som deg, dorris1, og veier i dag ca 60 kg. For noen år siden var jeg oppe i 67 kg uten at jeg tenkte spesielt på at jeg var kraftig. Litt god og rund, men ikke kraftig egentlig.

Jeg har det slik at av og til så går vekten enten opp, eller ned. Jeg slanker meg ikke. Det bare skjer. Sist kuttet jeg bare sjokoladen, og da gikk jeg ned 4 kg på en måned(sier littegranne om hvor mye sjokolade jeg spiser, kanskje;)).

Men det jeg ville frem til, var at jeg syns IKKE jeg var spesielt rund da jeg var 67 kg. Da kan ikke 3 kg mer være så galt heller:)

Men klart; er du ikke fornøyd selv, så bør du kanskje gjøre noe. Er det lettere å gå tur i nærområdet? Kanskje det kan være en start? Jeg har selv aldri satt min fot i et helsestudio, så det er en terskel jeg sliter med selv. Har kondis som en død hest.......

Skrevet

ja småjenter.. mentalt selvfølgelig!! er fjortistendenser. å være 55 kg, og mene at man er kraftig: ja da er man småjente i huet.

Skrevet

det var meg som skrev innlegget om at jeg var 55 kg og følte meg kraftig... Disse kiloene blir fordelt forskjellig fra menneske til menneske .. jeg har desverre fått maange av disse koloene å¨lår og håfter ... derfor ser jeg mye tykkere ut enn jg veier .. og jaa føler meg kraftig ... kjønner??? herregud man må da si hva man mener utan at dere skal komme med negative innlegg før man har rukket å bla til neste side.... og jeg er 30 og ikke no fjortis ... men kanskje dere er ???

Skrevet

Skjønner deg godt, bli med på organiserte trenignstimer på treningssenter, heller enn å svette alene i studio, det fikser ihvertfall ikke jeg.

Start med to dager/timer i uken, bestem deg for dager og klokkeslett, og GÅ UANSETT om du er litt trøtt, helst skulle gjort ditt og datt først. Du må prioritere!! Ta en time vekter og en time kondisjon evt. kombinasjon. Øk så etterhvert til tre timer i uken. Så må du trene 2-3 timer i uken resten av livet! dette er en livsstil som du må få inn i blodet.

Skrevet

Op til dere som "rister på hodet" her inne, 70 kg på en jente på 1,60 er BMI på over 27 og faktisk per definisjon overvekt. Det er anbefalt å ha en BMI på maks 25, om man da ikke har svært mye muskler.

Dvs at HI bør veie maks 64 kg.

Skrevet

Om du slutter og tenke vekt og cm,- og fokusrer på å holde seg så sunn osm mulig,- komme deg i så god form som du vil,- så blir alt så mye enklere....

EN dag "slo lynet" ned imeg..Jeg begynte å ELSKE og trene, kjente hvor fantastisk god form jeg var i..Begynte å kjenne etter hva "slankinga" gjorde med meg..Og jeg afnt ut at den sunne livsstilen var BRA for kroppen..Begynte og skeie ut oftere,-faktisk, for kosen sin del,- men trener mer,- fordi jeg synes det er så utrolig gøy å se resultat på husrtighet, styrke,- spenst og utholdenhet...Har løpt halvmarathon nå,- og om noen år satser jeg på hel..FOrdi det er så gøy og trene mot MÅL..Og vekta,- den driter jeg i :o) Noen gang får jeg ikke på meg favorittdongerien,- andre ganger gjør jeg det..Den er VELDIG marginal nemmelig :o) Men aldri noe krise om jeg må legge den tilbake.. Jeg har godtatt at jeg blir aldri størrelsen jeg ønsker,- at jeg aldri kommer til å bli spurt om å være modell,- eller at jeg kan "smette" inn i hva som helst på butikken..

Men jer har det bra,- er sunn og frisk,- og gleder meg til neste langjoggetur hvor jeg fullt og helt tenker på meg selv og mitt neste mål :o)

Skrevet

Jeg har vært der du er i dag HI. Men må gi deg et råd. IKKE SLANK DEG!!! Skal du gjøre noe, så må du legge om livsstilen for godt, eller trene mer. Jeg begynte å slanke meg som 17-18 åring, fordi jeg med min 1,72 høyde gikk opp fra 54kg til 65kg på relativt kort tid. Følte meg kjempetykk, og var ung og dum. Forsøkte herbalife. Etter det har vekta bare gått oppover, og jeg har mange mange "slankekurer" bak meg, har prøvd det meste. I dag veier jeg 115kg, og helsa er det så som så med, for kroppen tåler dårlig å være så tung. Jeg er deprimert og lite motivert til å legge om livsstil og begynne å trene. Og jeg forbanner min dumhet som begynte å "slanke" meg så tidlig, når jeg ikke egentlig hadde behov for det. Da skulle jeg heller ha trent mer. Nå er vel forbrenninga ødelagt for alltid tenker jeg :(

Skrevet

Og der la jeg fra meg sjokoladen!

4 kg på en mnd.. bare ved å kutte ut sjokolade.. skal jaggu prøve.

Skrevet

og føler deg kraftig? Hallo i luken.. Trur du har misforstått denne tråden. Du bør heller komme deg inn på spiseforstyrrelser forumet..

Skrevet

men hallo menneske, er du 1.60-1.64 høy, whatever. spiller liten rolle. og veier kun 55 kg. uansett hvordan fordelt du er så kan det absolutt ikke være så galt at du er kraftig på noen måter.

selv om du er 30, så høres det ut som om du har alvorlige problemer med ditt eget selvbilde.. jeg vet, for jeg var slik før når jeg var ung og tynn. hadde en mikroskopisk mage, som hang ca en-to cm over bukselinjen - og følte meg helt jævlig.. idag bare ler jeg når jeg ser bildene, for det var jo bare en bagatell.

høres ut som du har blitt påvirket av et litt hardt miljø rundt deg - for å være perfekt. er vanskelig å skille seg ut vet du.

prøv heller å spise sunt, begynne å trimme en tur eller noe en til to ganger i uka. gå tur, jogge, treningssenter, hjemmetrim.. er mye å velge mellom.

men synes du har et usunt forhold til din egen kropp.

Skrevet

hei dorris!

det er ikke alltid en skal bry seg stort om tallet som popper opp på vekta.. selv er jeg 1.63 og veide før graviditeten 77-78kg.. jeg hadde myke kanter for all del, men benbygning og muskelmasse veier mye mer en pløsete flesk og fett!

jeg følte meg ganske stor og tung, men når jeg regnet ut bmi og fant ut av det tilsvarte nesten øverste i overvekt-kategorien så måtte jeg ta meg sammen å virkelig se på meg selv.. jeg så jo selv at jeg ikke hørte hjemme i den kategorien selv om vekta tilsa det!:)

veier i dag 71,5kg, har lagt ut mage-bilde på profilen min, og det viser ikke godt at jeg er så tung som vekta vil ha det til..

så mitt tips er å ikke tenke på tallet, men heller se på formene dine:)

det trenger aldeles ikke være så ille selv om tallet sier det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...