Gå til innhold

Noen andre som også skal til ABC avdelingen på Ullevål i februar?


Bellen^2

Anbefalte innlegg

Har endelig fått bekreftet at jeg får plass på ABC avdelingen på Ullevål. Får første time til konsultasjon der i midten av oktober så det er en stund til men i mellomtiden er det jo UL å glede seg til:)

 

Er det noen andre som også skal dit i februar?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 4. mars så kommer en tur da:-) Har fått time til første kontroll 19. oktober og gleder meg til å treffe min fantastiske jordmor igjen (var på ABC i forrige svangerskap også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker så gjerne at jeg kunne dit :) jeg begynte min forrige fødsel der og var hos jordmødrene for alle svangerskapskontroll. Men etter et døgn med rier med veldig tålmodig mor, far og jordmødre måtte vi gå over til sykehuset for epidural og KS: gutten ville ikke ut uten hjelp. Jeg flyttet tilbake til ABC så snart jeg kunne etter fødselen og kan bare skryte av hvor flinke jordmødrene er der. P.g.a. keisersnittet regnes jeg som risikofødsel denne gang så jeg får ikke lov å føde på ABC. Hvis jeg kunne velge så hadde det vært mitt første valg, uten tvil.

 

Lykke til og kos dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at vi er flere:) Jeg skal også på første kontroll 19. oktober.

Jeg skal kl 13.30, så kanskje vi sees i gangen:)

 

Jeg er annegangsfødende og fødte sist på Ullevål sin A-avdeling. Jeg hadde en styrtfødsel og var veldig spent på om jeg ville kvalifisere på ABC, men fikk positivt svar med en gang:) Gleder meg veldig og er veldig spent på fødselen denne gangen og synes det er et kjempepluss at svangerskapsomsorgen gjøres sammen med de jeg faktisk skal føde hos:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja jeg skal etter planen også føde på ullevål til februar. Men hva er ABC avdelingen??? Jeg er førstegangsfødende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

ABC er en egen fødeavdeling på Ullevål som fokuserer på fødsel uten smertelindring, kun naturlige som akkupunktur, badekar, saccosekk osv. Om man skal føde på ABC går man til alle kontroller der gjennom hele savangerskapet med samme jordmor. Jeg syntes det var helt fantastisk forrige gang og gleder meg veldig til å komme tilbake til min jordmor fra forrige graviditet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har termin 1 februar med mitt andre barn. Skal på kontoll på ABC 30 sept. Var der ved min første fødsel også, men hun kom plutselig med bena først, så selve fødelen skjedde på "vanlig" avdeling på Ullevål". Håper vi ses:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är förstagångs föderska och tycker det lät väldigt intressant med ABC avdelningen. Har fått plats på ullevål och undrar bara hur man söker eller får kontakt med denna avdelning? Har oxå termin i feb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev dere en lang og innviklet søknad om hvorfor dere ønsket dere dit? Eller kun med de opplysningene de spør om? Kunne gjerne tenkt meg dit selvfølgelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn en søknad på mail. Ikke veldig lang, men med en liten forklaring på hvordan mitt første svangerskap og fødsel var, pluss litt av hvilke forventninger jeg hadde denne gangen.

 

Glemte helt noen av de opplysningene de spurte om, så det sendte jeg inn i en liten tilleggsmail:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...