ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Jeg tenker på sånn som babyen kan ligge på på gulvet. Samboeren min mener at vi ikke absolutt MÅ ha alt bare fordi "alle andre" har det... Jeg har lyst på jeg da, men ser poenget med at de koster litt, og vi må spare penger til navnefesten... ;/
svirrehodet Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 altså, vi kjøpte sånn puslespill på toysrus, kosta 120 kr (tror jeg).. billig, fungerer flott som lekematte, og dem har glede av det i mange år! (forhåpentligvis) er jo veldig greit at dem ikke guldper ned og tisser ned tepper;)
MammantilPatrick Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Har både lekematte og treningsmatte, ikke fordi alle andre har det, men fordi lillegutt har stooooort utbytte av det:) men skjønner at det koster litt. Hva med å ønske det i gave??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Dere skal vel ha flere barn etterhvert kanskje, slik at matta kan gå i arv? Det pleier ihvertfall jeg ofte å trøste meg med hvis jeg må ut med endel penger pga nytt og dyrt babyutstyr hehe. Vi kjøpte en supergod og stor matte på XXL, og det har virkelig vært en god investering=) Selv om jenta mi nå er 10 mnd, og stort sett bare fyker rundt overalt på stua dagen lang, blir liksom matta en slags "base" hvor vi samler leker og hvor hun kan sitte litt i ro og leke, enten alene eller med en av oss andre. Den er nemlig superdigg å ligge å slappe av på, så da blir det litt mer fristende å tilbringe X antall timer nede på gulvet iløpet av uka, når man slipper å bli stiv og støl selv hehe! I tillegg er den jo super for baby selvsagt; den er myk og god, men samtidig fast nok slik at det blir et ypperlig sted å lære seg krabbing osv (parkett kan ofte bli for glatt for dem, og dermed kan det ta lengre tid å lære å krabbe). Så JEG angrer ihvertfall ikke på at jeg kjøpte en sånn treningsmatte!! (Exerfit tror jeg den heter, uten skumle ftalater)
temine Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Ettersom babyen tilbringer svært mange timer pr dag på gulvet er det jo kjekt om han eller hun får ligge på noe myk og godt. Det er også veldig fint om de ligger på noe som er litt isolerende for kulde (gulvkaldt mange steder). Når de blir litt større enn "ligge-stille-alderen" er det og bra om de ligger på noe som ikke blir med om de prøver å bevege på seg, som ulltepper og andre tepper blir. Det er jo jobben deres å lære seg å røre og bevege på kroppen, da er det viktig at de har ett godt underlag. Og det trenger ikke koste 900 kr, ei matte til 120 er helt sikkert like god. Knerten her er 10 mnd, går og krabber rundt hele dagen lang, men har "pauser" hvor han setter seg på matta si for å bygge (les: rive) duplo, lese bok og synge med sin mor;)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2009 Vet ikke enda om det blir flere barn, må først få orden på underlivet igjen før jeg vurderer flere barn... Men over til mattene; Jeg synes det er en fordel å ha jeg da, så får bare kikke litt rundt og se om det blir noen tilbud etterhvert... Krabbingen kommer nok til å gå greit siden vi har vegg-til-vegg teppe i stua. De mattene jeg har sett på koster ca 700,- det er kanskje vanlig pris? Mulig man finner billigere på Finn?? Hmmmm...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Ja, tror 600-700 kr er vanlig pris! Men sikkert lurt å sjekke finn.no, der har de jo ofte myye billigere=) Men vær obs på disse ftalatene- skumle saker, som bla finnes i de før så populære Airex-mattene!
senorita78 Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Jeg har også en slik "puslespill-matte" til mine tvillinger kjøpt på Toysrus. Den er veldig kjekk, også kan man jo variere størrelsen på den. Har også sett en lignende matte på Nille til ca hundrelappen. Jeg syntes også det var dyrt med de treningsmattene. Så det spørs jo hva man vil prioritere pengene på. Har heldigvis fått låne andre ting, som babyene ikke bruker så lenge, slik som babygym og vippestoler, for det koster jo også mye, særlig siden jeg må ha 2 stk av alt. Men lekematten har vi hatt bruk for lenge. Men nå som de ruller, ruller jo de over hele parketten...:-)
Gjest Tale30 Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Vi hadde en sånn til 700 kjøpt på babybutikk, men katten har spist den opp
Lemonia Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Jeg bryr meg overhodet ikke over hva andre har, jeg kjøper ting som er praktisk for barnet mitt eller som jeg har lyst på selv. Barn tilbringer mye tid på gulvet så det er godt for dem å ha noe mykt å ligge på. Vi har en lekematte fra BabyShop, den var overhodet ikke dyr og veldig bra. Da han ble rundt 7 mnd byttet vi til et vanlig gulvteppe (sånn leketeppe med veier på, som han etterhvert skal ha på rommet sitt). Det var fordi det var tynnere og mer behagelig for ham å leke på siden han nå sitter selv. Dessuten hjalp teppet ham å lære å krabbe fordi det gir mer friksjon enn et glatt parkettgulv. Du trenger overhodet ikke et dyrt teppe, men en billig matte eller leteteppe fra f.eks. Ikea kan være greit å ha.
allegodetingertre<3 Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 trenger ikke være dyrt. jeg kjøpte kjempefint og mykt babyteppe på ikea, tror jeg betalte 120 kr. nå nettopp hadde de treningsmatter på rema 1000 for 60 kr. den er ikke så tykk, men snuppa som er 4 mnd elsker å ligge på den. er også akkuratt som at den har antiskli, for hun får godt tak og stresser med å åle seg rundt i ring:)
Nagilimia Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Vi kjøpte sånn bilbaneteppe på bohus. Kosta 199kr. Det sklir ikke når han kryper å krabber
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 De gulvpuslespillene fungerer utmerket som underlag på gulvet. Det brukte jeg til nr 1, og det er mye billigere. Kjøpte slik treningsmatte nå (men kjøpte den på salg i januar), og planen er at jeg også kan bruke den til å trene litt situps og sånt mens lille knert leker.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 26. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. august 2009 Da skal jeg sjekke ut Rema 1000 her! Ikea blir for langt unna dessverre. Eller Nille og sånn. Bare passe opp for de skumle ftalatene... Han koser seg på babygymen da, men liker best å sitte på fanget eller bli bært. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå