sn@rt2barns-mor Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Jeg har en datter på 3 mnd. Har ikke fått tilbake mensen, men bør vel begynne på Cerazette igjen, så jeg ikke plutselig får en VELDIG tett... på pakken står det at man skal begynne første mensdag. Men jeg har jo ikke fått tilbake mensen? skal jeg baare begynne selv om jeg ikke har fått mensen tilbake? Eggløsningen kommer jo først, så det er vel ikke trygt å vente på den? Vil jeg få blødninger når jeg begynner på igjen? veldig deilig å ikke ha mensen. forrige ammeperriode (4 år siden) fikk jeg ikke mensen tilbake på 13 mnd...
mamman til to gutter Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg begynte bare rett på og blødde ikke i det hele tatt i løpet av de ca3mnd jeg brukte dem. Leser stadig om folk som blør hele tiden de bruker dem, så ingen garanti...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 jeg fikk ikke blødninger da jeg begynte, og jeg begynte rett på cerazette, uten å vente på noe mens. Det sa legen min at jeg skulle gjøre jeg brukte de etter jeg fikk førstemann også for snart 4 år siden, og det kom ikke en bloddråpe på over 1 år. Men denne gangen (har brukt de i snart 18 mnd, etter barn nr 2) har jeg hatt småblødninger innimellom.. Irriterende ja, men jeg har ikke lyst til å begynne på nye p-piller siden jeg legger på meg 10 kg hver gang jeg bytter merke...
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Jeg også lurte på dette da jeg skulle begynne på Cerazette. Leste foran og bak, om og om igjen. Men jeg husket tilslutt fra sist at det bare er å begynne rett på. Hadde jo ikke fått mensen ennå jeg heller, fikk ikke den tilbake før jeg sluttet å amme (etter 10 mndr ca). Jeg blødde ingenting den perioden jeg brukte Cerazette. Har hørt om mange som har gjort det, men jeg fikk ingen bivirkninger el noe.
AO3 Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Man skal bruke annen prevensjon de første sju dagene hvis man ikke starter på første dag av mens. Jeg har gått på disse nå siden seksukerskontrollen, og har - med unntak av en kort periode (2-3 dager) for noen måneder siden - ikke blødd en dråpe. Knerten er 10,5 mnd nå. Herlig. Men dette er vel veldig individuelt...
Slæsh84 Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Legen sa til meg at etter en fødsel skal en ikke vente på noe mens,den trenger ikke komme på lenge,skal bare begynne å ta de,ikke tenke på noe mens. Her er snuppa mi 15mnd å jeg har enda ikke fått mens..
rima Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Etter en fødsel er det bare å begynne rett på de når legen har skrevet de ut. Til meg sa legen på seksukerskontrollen at jeg ikke trengte begynne enda, men apoteket sa jeg burde gjøre det. Det er jo som du sier; eggløsningen kommer jo før en mens, så en kan jo risikere å være gravid før en vet ordet av det. Litteraturen sier at fullamming av baby under 6 mnd, der mor ikke har fått mensen enda, er like sikker prevensjon som spiral. Jaja, jeg tar mine piller uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå