Gå til innhold

Når kom kvalmen snikende? (for dere som er kvalme)


mami:)

Anbefalte innlegg

Kjenner at noe er på vei, har liksom blitt litt mer uvell for hver dag som har gått. Er 6 uker.

 

Håper så inderlig jeg slipper unna den verste. Sist lå jeg 4 mnd i strekk forran doskåla:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom den ila uke 6.. konstant, skikkelig kvalm, men spyr ikke. ENNÅ hvertfall!! (bank i bordet, kryss i taket ++)

Fantes ikke kvalm med førstemann, så dette er en ny opplevelse :/

Håper du slipper unna denne gangen da, for det er noe skikkelig dritt det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bli kvalm i uke 6 og har spydd for første gang i dag (uke 7) :( håper det bare er et engangs tilfelle...

 

Spydde litt sist svangerskap,men det var bare fordi jeg kunne reagere på ulike lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom rundt 4-5 uker her...er bare brekninger enda heldigvis...men går fort over om jeg tvinger i meg noe å spise;D..

Var aldri i slik form med førstemann som da ble en gutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 10 nå, kvalmen startet i uke 7 +4... har økt slik i grad at jeg nå nesten ikke klarer å bevege meg før jeg må kasteopp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samme her som deg Fifrildi, kom kastene på meg idag morges da jeg skulle stelle jentungen til barnehagen. jeg er 7+5 idag. samme sist også. uff, kjedelig, håper bare jeg slipper oppkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 6, huff ekstrem kvalme kan jeg vel kalle det! Jeg ble sykemeldt og sov og kastet opp i 2 uker. Så kom samboeren min hjem med Sea Band. Det var som dag og natt! Kvalmen forsvant helt! Helt utrolig! Det er et bånd som du har rundt håndleddet som har en "knapp" som berører et akupunkturpunkt som gjør at kvalmen forsvinner. Anbefales! Se nettside www.seaband.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med kvalme i uke 3.. Å foreløpig blir det bare verre og verre.. Spyr en del.. :( Men, men.. Håper det bedrer seg innen et par mnd for min del.. Første gang (jente) var jeg dårlig i 4-5 mnd, og sist (gutt) 2-3 mnd.. Men jeg er nok av de som er mye og lenge kvalm, dessverre..... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jen77 Ja!Sea Band! Go Sea Band! Jeg kjøpte i går på apoteket fordi jeg fant ut at jeg ville bli sprø om jeg skulle gå på jobb hele dagen og være redd for å kaste opp. Kvalmen min har ikke forsvunnet 100%, men har blitt betraktelig redusert og fullstendig overkommelig.

 

Nesten som magi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen rundt uke 5-6.. Er 9 uker i morra, så håper det går over innen noen ukers tid. Er bare veldig kvalm innimellom og har ikke kastet opp, så skal vel overleve.. Noen som vet om kvalmen har noe å si for om det er en gutt eller jente i magen? Virker som mange er mer kvalme med jente enn med gutt i magen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen kommer og går, kan være kjempekvalm i en halvtime, og så kan det gå mange timer til neste halvtimesrie, men spyr ikke..ER BARE KVALM. Er også litt kvalm om morgonen, men har ikke spydd ennå heldigvis. er 8 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen kom i uke 5... sykt sykt kvalm... var gravid med 2 da...

spyinga derimot begynte for litt siden, uke 8... er i uke 9 nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært konstant kvalm de siste dagene, men jeg har ikke kastet opp (selv om det hadde vært veldig fristende til tider). Er litt over 5 uker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det mht. jobb dere som kaster opp?

Hvis dere er sykemeldt i flere uker vi vel arb. giver fatte mistanke?

 

Foreløpig er jeg bare kvalm, har kastet opp en gang. Gått tålig greit på jobb, men hvis kvalmen plutselig setter inn for fullt slik at den blir helt lammende lurer jeg på hva jeg skal gjøre.

 

Vil ikke fortelle om graviditeten før uke 12, og vil heller ikke vekke mistanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dårlig fra dag 1. Ble kvalm, kastet opp og var utbrent over en uke før jeg visste at jeg var gravid. Det har ikke gitt seg og nå er jeg 8+2 uker. Ser det er veldig individuelt når folk får symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt som deg. Var ikke kvalm med første, nå begynte det skikkelig i uke 5. Noen dager er bedre enn andre, men det er IKKE hyggelig å være så sinnsykt kvalm. Jeg har heller kastet opp enda. (HELDIGVIS!) men jeg må enten legge meg ned i ro eller spise noe frukt, nøtter eller noe. Gikk opp så mye sist så prøver å passe på at jeg ikke trykker i meg for mye heller, selv om det er vanskelig på jobb når jeg sitter hele dagen og ikke får stillt kvalmen på annen måte. Prøver og å gå turer og trene littegrann, men trøttheten er slitsom i tilegg til kvalmen. Men har troen på at formen ikke blir verre iallefall om jeg klarer å bevege meg litt i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg kastet opp enda. Jeg har og fortalt det på jobb så trenger ikke å skjule det. Men når jeg har veldig dårlige dager lurer jeg på hva jeg gjør der, burde vært hjemme i sengen de dagene egentlig. Men så er det andre dager som er lettere og da er det ikke noe problem. Kommer ikke til å sykemelde meg nå iallefall. Er 9 uker. Men om det blir slik det er de værste dagene hele tiden så har jeg ikke noe valg tror jeg. Bruker sea band og greier, det tar av noe. Men på de værste dagene føler jeg ikke at det hjelper. Sitter å trykker for å massere kulene mer inn på punktene, men hjelper ikke det heller. De hjelper veldig om jeg har en god dag. Da kan kvalmen reduseres ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm etter 5 dager eller noe.. Var bare uvel til å begynne med, og begynte ikke å kaste opp før i uke 8+0. Er nå i 9+4 og fortsatt kvalm, men har funnet ut at det hjelper å spise tørre knekkebrød i sengen før jeg står opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...