Gå til innhold

Maling utvendig?


Diana83

Anbefalte innlegg

Vet dere om jeg kan male utvendig med vanlig oljedekkbeis? Vi har myyyye arbeid (huff, vil ikke tenke tanken en gang..) =) som må gjøres på huset fram til april, og jeg vil så gjerne bidra jeg også. Samboer er veldig skeptisk og syns ikke jeg skal male uansett, men jeg mener jeg kan gjøre dette så lenge jeg står ute, holder meg så mye på avstand som jeg kan og står vendt mot vinden - hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Er i samme situasjon jeg også. Lukter ikke så mye av dekkbeisen vi bruker, men jeg skulle male takkrennene, da var det skarp lukt ja. Så det la jeg fra meg. Hør med legekontoret ditt. Du kan jo kanskje bruke sånn hvit maske forran nese og munn, hvet ikke :-/

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er to =) Samboer forsøkte å tvinge på meg en gassmaske, men om jeg stiller meg opp og maler med dette vil jo naboene garantert skjønne tegninga, tror du ikke? Har brukt sånn vanlig støvmaske, men syns bare den er vanskelig å puste i og dessuten beskytter den neppe så mye mot avgassene. Har malt åtte bord på ene langsiden i dag, og noen hjørnebord - det må jo gjøres og vil gjerne få et strøk på hele huset før vinteren setter inn. Har dere mye som skal gjøres på deres hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gravide skal helst ikke drive med oljebasert maling, uansett om det er ute eller inne, er hvertfall det jeg har hørt. best å ikke ta noen sjanser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har ikke igjen så mye, men det er den som det er sterkest lukt av som er igjen. Så det blir vel kanskje til at jeg må vente med den da kanskje, tar ingen sjanser jeg. Skjønner godt at du vil få på ett strøk før vinteren ja, men prøv å be inn folk på dugnad da. Så ordner du kaffe og noe å bite i, for da har du unnskyldning på at du ikke maler.

Vi er ferdig med ett strøk på både hus og garasje, men mangler på muren (sokkelen) litt på vinduer, vindskivene og takrennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...