Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 En liten porsjon mager vaniljekesam med masse frosne blåbær
The Bad Gal Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Ikke usunn, men ville tilsatt noen nøtter eller mandler for å få mer fett og protein:-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Okei, tusen takk for svar. Har ingen nøtter tilgjengelig nå asså! Men hadde litt matyoughurt oppi i tillegg.
AccidentalMum Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Tja... kommer ann på hva man har spist før på dagen. Har ikke inntrykk av at det norske kostholdet mangler fett og proteiner! Selv om nøtter inneholder sunt fett er det unødvendig hvis man har spist koteletter til middag for eksempel. En kveld en gang i blant er det vel greit, men ville ikke hatt det som standard kvaldsmat.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Idag har jeg spist omelett til frokost, salat til lunsj og ostesmørbrød med litt sknke til middag, så det er ikke all verdens. + 2 kopper kaffe og vann. Spiser ikke det hver kveld altså, men det var det jeg ble å spise idag gitt.
The Bad Gal Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Huske at de fleste mager-produkter kun er redusert i fettinnhold, de har gjerne like mye sukker i seg som vanlige produkter.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 enig med over:) og sukker er MYE dårligere enn fett:). Fett er en av nærngsstoffene kroppen trenger, men da riktig type fett. F.eks fra fisk og avocado. Melkeprodukter inneholder det dårlige fettet så det bør man redusere i kostholdet dersom man vil gå ned i vekt. Små barn derimot har godt av fettet i h-melk fordi de holder på å bygge opp hjernen, så vidt jeg vet er det vel myelinet som trenger det fettet... forresten.. ostesmørbrød til middag? Selv om det ikke er stor mengde er det et veldig dårlig alternativ til middag. Jeg kan anbefale to vldig gode bøker til deg! Det er ikke slankbøker, men skrevet av en zoolog om menneskekroppen. Veldig oversiktelig og bra strukturert, du forstår hva du trenger og hvorfor du trenger det. 'Mat, menneske og evolusjon' av Iver Mysterud 'Sukker' av Iver Mysterud og Dag Viljen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå