Gå til innhold

Bekymringsmelding ang. dyrehold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer besøkte vi en liten dyrepark på Sørlandet. Vi ble noe bekymret over forholdene og tilstanden til enkelte av dyrene, og føler at vi bør varsle noen om det. Spørsmålet er bare hvem vi kan kontakte? Noen med rett kompentanse og evt. myndighet burde definitivt ta seg en tur og sjekke dette stedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mattilsynet. Er de som tar seg av slikt! :o)

Skrevet

MammaAnn: Jeg vil bare gi deg ros og honnør for at du tar ansvar. Kjempebra=)

Skrevet

Jeg går ut ifra at vi prater om samme dyrepark da det bare er 2 her nede, var nettopp i den lille dyreparken, og jeg må si jeg var IMPONERT over hvordan de hadde det gjort det for dyrene, kan ikke uttale meg om hvordan det har vært når du var der, men hvis det var alt for galt er det jo rart hvordan de kan ha gjort det så flott nå! Jeg så ingen bekymrelsesverdige forhold og dyrene virket som de hadde det helt topp...Det er ett flott og veldig populært tiltak som heller burde støttes! Kjenner jeg ble litt overgitt nå..

Skrevet

Jeg går også ut ifra vi snakker om samme sted. Vi var der i sommer, vi var ikke særlig imponert over hvordan dyrene hadde. Fuglene vasset i sin egen avføring og kanine hadde grønnt vann osv osv.......

Kjempe at noen tar tak og varsler om det:)

Skrevet

hm, kan ikke si jeg kjenner meg igjen, det var veldig rent og pent når vi var der og dyrene var helt topp, så absolutt ikke ut som de led noen nød, vi var 20 stk som var der, og alle var like imponert, selvfølgelig kan det ha vært skittent når dere var der, men med grønne drikkeflasker ol, så tror jeg heldigvis ikke dere kommer noen vei, da dette ikke er farlig(kunne selvfølgelig tatt det vekk da, for all del)... Men algene i bassenger, fiskedammer i krsand dyrepark da?? Oh my, dyremishandling altså....

Skrevet

loppelille: hjelper vel ikke om det er et veldig populært tiltak som burde støttes,når det er tydeligvis flere som har reagert på dyrenes vegne?

Syns det er flott at de sier fra om sin bekymring,og hvis dyrene har det bra så har jo ikke denne dyreparken noe å bekymre seg for.

Skrevet

Det var en koselig park, med mange flotte dyr og jeg er ikke ute etter å sabotere eller ødelegge på noen som helst måte. Jeg stiller allikevel spørsmål vedrørende et par ting jeg så. Jeg innrømmer at min kompetanse når det gjelder dyrehold er lik null, i alle fall når det gjelder de dyrene det her er snakk om. For alt jeg vet får dyrene allerede behandling og er på bedringens vei, men hva om de ikke får det?

Det verste som kan skje hvis jeg tar kontakt med Mattilsynet er at jeg tar skammelig feil, men det er en feil jeg kan leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...