Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Jeg har så lyst på godsaker hele tiden! Men prøver å holde meg til bare lørdager, noe som ikke er så lett! Er super redd for å føde stor baby.. Så jeg lurer på om det er stor sjanse for at babyen blir stor viss mor spiser mye/ofte søtsaker? Hvor mye kan man spise før det har noe å si?? Sikker dumt spm, men.. Er så godtesyk...
Guttemamma75 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Det er bevist at dersom mor har høyt inntak av sukker (og godis er jo stortsett bare sukker) så er det større sjanse for at babyen blir stor.. Hvor mye som skal til er vanskelig å si, men det er nok lurt å holde seg til regelen om kun godis i helgene....
septbaby09 Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Før graviditeten var jeg kjempesunn og trente masse. Nå har vi bare kosa oss masse i snart 9 mnd, tenkte jeg skal skeie litt ut nå, å skjerpe meg igjen etterpå. Så her er det et eller annet godteri eller noe annet omtrent hver dag. Ja jeg har også hørt man får store babyer av mye sukker, med til syvende og sist er det hodestørrelsen som det kommer an på da:)) Min er etter 3D i uke 31 beregnet en gutt på 3.9 kg, får se hva som kommer ut:) snittet nå ligger jo på 3.5-4.5 kg
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Jeg har vært flink i dette svangerskapet, siden jeg la på meg 30kg med førstemann!!! han veide 4,2kg ved fødsel.. Har "bare" lagt på meg 15kg i dette svangerskapet, men jenta er målt til å være ca 4kg ved termin. Dette svangerskapet har jeg ikke hatt lyst på noe godis, og heller ikke noe spesiell mat, så vet ikke hva det kommer av..
Nr-3-i-Magen Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Hvis du bare har spist godteri i helgene, så har du jo vært veldig flink, og trenger nok ikke å bekymre deg for å få stor baby pga høyt sukkerinntak. Men det er jo et faktum at sukkerinntak er proporsjonalt med fødselsvekt (sånn gjennomsnittlig). Jeg har spist utrolig mye godteri denne gangen, og vært litt nervøs for vekta, men har likevel fått estimert babyen til bare 3700 g ved to forskjellige anledninger.
Suprise! Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Tror ikke det har så mye å si? Mine 2 var 3010 g 2 dgr over tiden og 3500g 10 dgr over tiden,ikke de største altså... Tror heller det er mer genetiskt... Jeg spiste godis hver dag :/ ....ikke bra for tennene ihvertfall :/
søte lille:) Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Gjellder det også karbohydrater da,kanskje?Siden det gjøres om til sukker i kroppen....Jeg skjønner nemmelig ingenting fordi jeg har gått opp 16 kilo og er bare i uke 29! Spiser nesten aaldri godis,brus el....Men jeg har nok spist mere brødmat,pasta og slik enn jeg pleier fordi jeg har vært kvalm i 5 mnd(enedelig litt bedre) og da har jeg spist akkuratt det jeg har hatt lyst på hvis det har hjulpet mot kvalmen(vært lagt inn på ullevål i 2 uker for ekstrem svangerkvalme) Spiser tilgjengjeld mye fisk,fruktog grønt så kjønner liksom ikke helt...hmmm
Suprise! Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Spørs det... Denne gangen erstattet jeg nesten godis med mat fordi jeg virkelig ikke klarte tanken på mat en periode,men legger ikke på meg mer selv om det har vært godteri i stede for mat. Kommer nok an på hvor mye kcal man får i seg i løpet av dagen? uansett om det er godis eller mat det gjelder.
line_mor Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 det har nok en del å si ,men kommer mest fra gener, jmin datter var 5 kilo nå hun kom,men jeg spiste ikke masse godis, men til dere som sier at det er hodet det kommer annpå ang fødsel vet ikke hva dere snakker om, dette er bare noe folk sier, dere må jo skjønne at hele ungen er mye mye større, bredere over skuldre, rygg, hofter og alt, hilsen ei som er veldig spent på neste fødsel,
Nr. 5? Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 tror ikke det har så mye sammenheng med 1.mann levde jeg på sjokolade og hamburger omtrent og han var 3500. Med 2.mann hadd jeg dilla på fisk, spist bare fisk, grønnsaker og nesten ikke noe godteri, han var 4500. Begge var 52 cm lang. men derimot min størrelse var det jo stooor forskjell på i de to svangerskapene
Tea1 Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Jeg var på 3D i uke 30.Jordmor sa da at ungen ville være omtrent 3500 ved fødsel,men om jeg spiste mye gotteri ville han bli på rundt 4000.Spiser gotteri innimellom ,men spiser heller mye frukt når jeg har lyst på noe søtt.Har alikevel lagt på meg 17 kg.Så vet ikke hvor stor betydning det vil si.
Mamma Mim Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Dette er nok veeeeeldig individuelt, når jeg hadde fått hodet ut med forrigemann ramlet resten av ungen etter.
lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Babyen blir stor hvis mor drikker mye brus... har jeg hørt.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 Spiste masse godis under de tidligere graviditetene. Jeg spiste nesten hver dag. Jeg la jo på meg en del, men barna ble ikke store av den grunn. Gutten 3500 og jenta 3200. (drakk pepsi max i lange baner også)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Jeg er godte-holiker nr. 1 tror jeg, men de første månedene etter at jeg ble gravid, hadde jeg ikke noe lyst på godteri. Da sommerferien startet, har jeg ikke gjort annet enn å spise usunt. På 3D ultralyd fikk jeg beskjed om at jenta kom til å bli lita slik det så ut da. Jeg har heller ikke spes stor mage og symfysemålet er midt på den røde linja. Jeg blir også litt bekymret for at beibien plutselig skal bli kjempestor, slik som jeg hiver innpå nå. Men tror egentlig det skal mye sukker, mye usunt fett og mye raske karbohydrater til for at ungen skal bli veldig stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå