mamma >to gull Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Syns det er så ofte jeg lager middag og han ikke spiser en dritt..Tror egentlig han liker det, men han tuller så ofte med middagen.. Hva lager dere som kanskje han fjotten her og vi like..? foruten pølse & pizza da, kan liksom ikke ha det annenhver dag...
*Rutletutt* Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Har en kresen frøken dings som stort sett bare liker pølse...men hun spiser også stekt fiskepudding og stekte fiskekaker av og til;o)
erteposen + 4 Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Mine gutter likte hverken pølse eller pizza rundt den alderen. Det er jo vanlig at en ikke spiser noe særlig, og ofte er jo det å vente til kveldsmat et greit kompromiss om en ikke vil lage pølser hver dag:) Alt med potetmos gikk ned. En av gutta hatet kokte grønnsaker, spiste bare rå, så vi endte opp med å lage rotmos der alt ble skjult. Til den hadde vi fiskekaker, fiskepudding, stekt fiskefilet og hjemmelaga fiskepinner. Fiskegrateng var også populært. En av gutta elska nudler med kylling el. biff med østersaus. Pasta bolognese var pop, og jeg lagde store mengder av tomat og kjøttsaus som jeg frøs i beger for en superask middag. Greit å skjule raspa gulerøtter og sellerirot i den.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Gutten min åt fint lite mat på den alderen, generellt sett. Det han evt.åt var kjøtt i alle former, skulle ha fisk og sa at det var kjøtt, er jo det, fiskekjøtt!! Han åt og kosa seg han, eg lot han få eta det han ville. Han skulle ha potet og grønnsaker på tallerken + kjøttet og så fikk han eta det han ville, han åt jo litt av det andre også så det var heilt greit. Jenta mi har ete alt bestandig!! Og da meiner eg alt!!! Ho prøva og prøva og prøva å like brokkoli, skulle ha og ho fikk men eg fikk den fort i retur heile tida. Plutselig ein dag så lika ho den og ville ha meire..... Ho har vore matvrak sida ho blei født så det har aldri vore noko problem der.
*smula* Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Vår gutt spiser en del forskjellig, men han er skikkelig sta. En dag er det kun potet, neste dag skal han hvertfall ikke ha potet, men bare fisk osv. Han liker godt -ris med saus, -kylling -pasta og kjøttsaus -pølser -lasagne -pizza -fiskepinner -fiskeboller -og kan godt ha potet til det, men det bør være med saus. Men han spiser ikke grønnsaker, så vi lager gryteretter o.l. med grønnsaker oppi, så da spiser han det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå