Gå til innhold

Jeg har spurt før, men spør igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Oscar?

Ville dere skrevet Oscar eller Oskar?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig, stødig og flott navn, bare synd det er en del brukt nå. Men hvis det ikke er av betydning for deg, ville jeg kjørt på. Foretrekker skrivemåten Oscar, faktisk, men har inntrykk av at de fleste liker med K best. Synes K ser litt skarpt ut, C myker mer opp.

Skrevet

Vi liker godt "gamle, stødige"navn som samtidig er "moderne". Tenker at dette navnet kan passe sammen med storebror som heter Tobias. Vi bryr oss ikke så mye om at det blir mer brukt, så lenge det er et navn vi liker og blir fornøyde med...

Mannen liker navnet skrevet med C best, og jeg har frem til nå ønsket å skrive det med K. Nå er jeg mer usikker og heller litt mot å skrive det med C.....

Skrevet

Tobias og Oscar er to nydelige navn. Synes Tobias er et mykt navn, og da bør dere skrive Oscar sånn. Lykke til!

Skrevet

Oscar er helt nydelig! Min sønn heter det, og får så mange komplimenter på navnet. Vi reiser veldig mye og bor for tiden i utlandet, og det fungerer kjempeflott internasjonalt! Det er nesten så jeg blir irritert over at alle mine evt sønner ikke kan hete akkurat det samme.. hehe.

Men klart penest med c- k ser knotete ut!

Skrevet

Oscar er liksom kongen vi hadde felles med Sverige + sardiner.

Oskar er et tøft guttenavn!

Skrevet

Flott navn! Jeg tror jeg foretrekker Oscar (ser litt mykere ut, ja), men det er fint uansett:)

Skrevet

Oscar! Tøft navn ;-)

Tobias og Oscar passer kjempebra!

Skrevet

Hehe - har selv en Tobias, og fikk for noen måneder siden en liten Oscar, har i tillegg en storebror til disse. Så min stemme går til varianten med c!;)

Skrevet

Syns guttenavn skal være litt skarpere enn jentenavn.

Så jeg liker derfor med K best, men det er jo ikke noe i veien for å bruke C hvis dere liker det. C gjør det mykere. Tobias er også et forholdsvis mykt navn, så Tobias og Oscar passer jo godt sammen.

Skrevet

Oskar bør skrives med K i Norge synes jeg. Fint navn det:)

Skrevet

Tusen takk for svar...

Flere meninger?:)

Skrevet

Oscar er flott=) nydeleg navn...finast med c....

Skrevet

Oskar er eit av dei tre finaste gutenamna eg veit om. Ser ikkje vekk ifrå at det kjem ein liten Oskar her òg ein gong. Det einaste dumme er at det vert brukt litt for mykje for tida.. Eg ville absolutt ha skrive det med k-, men ser eg er i mindretal her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...