Gå til innhold

Hva leker barna deres mest med, og hvor gamle er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det bøker, puslespill og duplo som er mest populært. Også leker hun litt med bamsene sine. Igår ble hun (endelig...) også mer interessert i sandkassa og satt der en stund.

Hun er 20 måneder.

Andre ting som er populært hos deres barn. Noe man MÅÅÅ gå til innkjøp av? Ders som har duplo, har dere også kjøpt disse pakkene med figurer, o.l? Tenkte det kanskje ville gjøre leken med klossene litt mer interessant og kreativt. Hun leker allerede med den bilen og mannen som fulgte med i basisboksen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokka si!

Det er heilt merkeleg, men eg vil våge å påstå at morsinstinktet må vere medfødd :o)

Då veninna mi fekk baby no i juni blei lillejenta (no snart 22 mnd) vanvittig opptatt av han. Skulle kose, klemme, klappe, gje smokken, osv osv. Etter det blei ho kjempeopptatt av dokka til storebror (som han aldri har brydd seg om, sjølv ikkje då lilleøster var nyfødd), gjekk og fann bleiene sine og prøvde å ta dei på dokka, delar koppen sin osv. Då gjekk vi ut og kjøpte dokke til ho og.

Ho trillar rundt med den i dokkevogna store delar av dagen, tar teppe på, gir vatn frå koppen sin og bærer rundt på ho. Når jenta skal sove må dokka vere med. Ho kan ligge og "lese" bok for dokka, tar teppe/dyne over ho og deler smokken sin. Holder godt rundt dokka når ho sovnar. Utruleg skjønt!

Ellers er ho glad i leike i sandkassen, og likar stableboksar/å bygge tårn.

Skrevet

Jente på 23 mnd her. Hun er ganske allsidig i leken synes jeg, men hun har blitt stadig mer opptatt av duplo, tegning/maling, postmann pat bil og figurer, puslespill og småleker.

Hun leker veldig avansert og fint med dukkene og bamsene sine nå og det er ordentlig morsomt å sitte og iaktta henne mens hun holder på for det er helt tydelig at hun gjentar mye av det vi gjør med henne og lærer henne, samtaler osv til dukkene sine. Hun forteller dem hva de ikke får lov til, "bader" dem og legger dem. Ble helt rørt en dag da hun la dokka i dokkesenga, kysset den på pannen og sa "mamma er så glad i deg". Ute er det de store lekeapparatene som er mest spennende for tiden og hun er kjempestolt når hun klarer å klatre opp i et lekehus, tør å skli på den store sklia osv.

Skrevet

Hmmm, jeg må vel kanskje gå til innkjøp av mere dukketing. Hva er den beste investeringen, dukkevogn, seng, eller andre ting? Dukkeservise kanskje, eller tåteflaske??

Skrevet

Så søtt! Morsomt at hun til og med leser bok for dokka, ikke værst! Hun blir nok en god mor med tiden, ja.. :)

Skrevet

Bøker, puslespill og dukkene sine :) Aller mest dukkene vil jeg si. 17 mnd.

Skrevet

Hvilken dukke anbefaler dere å kjøpe da?? :)

Mi er 15 mnd - vedlig glad i Little people serie til Fisher price, lekedyr, bøker, musikk og leke med bamsene (som nå skal få seg en dukkevenn).

Skrevet

Min har et par forskjellige dokker. Jeg tror det viktigste er at den ikke er for stor og tung så det blir vanskelig å håndtere den. Og det er også bra om det ikke er for mye smådeler og stæsj som kan settes i halsen.

Vi har en dokke med plastkropp som kan være med i badekaret=veldig populært! og et par dokker på 30-40 cm med myk kropp som kan kles av og på. Har tåteflaske, smokk og dukkebleie samt et par forskjellige klesplagg til dokkene. Hun har dokkeseng og dokkevogn, foreløpig er det dokksenga som er mest populær. Hun legger, tar opp og rer opp i senga i evigheter.

Skrevet

gåbil, spade i sandkassa,lekestekespade, lekebiler, ting som lyser og spiller musikk

Skrevet

Her er det BIL og nesten ingenting annet som gjelder :D

Gutt 19 mnd.

Kjøpte fisher price bondegården til han forrige uke, for å prøve å gi han litt variasjon. Men eneste han er interessert i der er å sette bonden i traktoren og kjøre med den, he he

Skrevet

Her er det DUPLO for alle penga :P

Når han ikke leker med det, er det som regel no bil greier og noe slikt, men det er mest Duplo :)

20 mnd :)

Skrevet

Bil, bil, bil bil, traktor, bil, lastebil, bil, bøker, bil, bil, bøker... :-) Han er nå 18 mnd, men har vært utrolig opptatt av biler/traktorer etc fra han var under året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...