Småbarnsmor med frysespire Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Ja, da har jeg også født. Er noen dager siden nå, men har ikke summet meg til å legge inn et innlegg her før nå. Onsdag 12. august syklet (!!) jeg til barnehagen for å hente storebror. Ante fred og ingen fare... Hele onsdag kveld var magen hard som bare det og jeg følte meg rett og slett litt sliten og gåen. Spøkte med at det kom til å bli fødsel og greier... hehe... Så kom natten... 02.45 sånn ca våknet jeg med smerter i magen. Skjønte med èn gang hva det måtte være, men de kom så ofte og var ikke så vonde så jeg tenkte at det sikkert bare var noe modning... Gikk en tur på do og der kom det litt blod på papiret da jeg tørket meg. Ringte så føden, men de trodde også at det var maserier. Var 10 dager til termin... Tok meg en dusj og hadde planer om å legge meg igjen, men den gang ei!!! Nå kom riene ofte og de ble bare vondere og vondere. Ringte føden igjen og sa at vi kom. Klokka var nå ca. 04.30. Da jeg satte meg i bilen var det rier i ett banka kjør, vonde som et h.... og bare tanken på å skulle kjøre 45 min med bil var grøss og gru:( Halvveis på kjøreturen fikk jeg trykketrang og min mann ringte 113. Sykebil med jordmor kom oss i møte og jeg kjørte sykebil (for første gang i mitt liv) det siste stykket til sykehuset. Jordmor konstaterte 9 cm åpning og gjorde klar til sykebilfødsel. Men slik ble det ikke. Vi ankom sykehuset 05.15 og vesle Tuva var ute 05.25 :-) Ei frisk og fin jente på 3860 g og 51 cm. Hun lå visstnok ganske så langt oppe slik at jeg måtte trykke en stund for å få henne ut. Jeg fikk vite etterpå at hvis hun hadde ligget helt klar i bekkenet så ville det nok blitt fødsel i enten vår bil eller sykebilen! Denne fødselen gikk så fort og så fint at jeg på den ene siden er superglad, samtidig føler jeg meg også litt "snytt" for opplevelsen. Nå er Tuva 12 dager gammel og vi storkoser oss. Ammingen som jeg slet med forrige gang, går nå som en drøm, og storebror er så glad og kosete med lillesøstra si:-) Jeg kunne ikke hatt det bedre!!!!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Gratulerer så mye og lykke til videre!
tre små... Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 gratulerer så mye! litt av en historie:) godt alt gikk bra!
mymy Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Åååå skulle ønske det var meg! Det høres så deilig ut med sånne drømmefødsler....
skorpionfruen Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Grattis Jeg har ingenting imot å føle meg snytt for smertene hehe Kos dere masse videre.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Gratulerer såå mye med lille prinsessa:)
Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Gratulerer så mye! For en utrolig fødselshistorie! Takk for at du delte den
ifie Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Så flott! Gratulerer så masse med lille Tuva!
Thale'min_Og_Meg Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 Gratulerer så masse Håper dere koser dere kjempe masse i tiden fremover !!
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 27. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. august 2009 Tusen takk:) Vi koser oss masse hjemme. Tuva er nå 14 dager. Hun spiser, sover, tisser og bæsjer, akkurat slik en liten baby skal;)
Tea1 Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 Gratulerer så masse.Og velkommen til verden til lille Tuva.
Stine? Skrevet 28. august 2009 #15 Skrevet 28. august 2009 Hehe, dette var gøy lesing, for min Tuva kom også i rekordfart! Endte opp med å føde alene hjemme jeg da, så det var bra du kom deg til sykehuset Godt å høre at alt tår bra til
t+t <3 Skrevet 28. august 2009 #16 Skrevet 28. august 2009 Så koslig Gratulerer så mye Frøkna vår skal også hete Tuva så da håper jeg fødselen min går like fort Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå