septbaby09 Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Merker jeg hovner mest opp om natten i hendene, og verker skikkelig om morgenen, når jeg skal bøye de, skulle tro jeg hadde fått leddgikt jo...
Sørlandsperla Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg har akkurat det samme..bortsett fra at jeg også har vondt i håndledd og har lite følelse i fingrene hele døgnet.. min jordmor har hatt det samme, og hun sa det kalles corpal tunnelsyndrom. Jeg har blitt henvist til ergoterapeut for å få noen støtter til håndleddene mine, slik at de støttes opp, da særlig om natten!!
søte lille:) Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Jepp jeg har det:)Har prøvd å spurt flere av vennene mine som er gravide og de har bare fnyst av meg...;)Jeg har tilogmed vondt i føttene jeg når jeg skla gå på de etter at jeg har stått opp..Kjennes ut som jeg har gått på skyhøye heler hele natten(hehe )Skikelig ubehagelig. Godt å se det er andre også:)Og jeg har faktisk hatt det nesten hele svangerksapet jeg..Når har du term?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 ja jeg har skikkelig vondt i hendene om morgenen, vanskelig å knytte neven. Føles ut som om jeg har brukt natten på å skru sammen IKEA møbler hehe.
septbaby09 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2009 akkurat sånn under bena har jeg også, har prøvd å forklare samboer at det kjennes ut som jeg har vært på disco med stiletthæler hele natt, å ja hendene kjennes ut som de har skrudd noe el liknende. Begynte å lure om det var fordi jeg hele tiden presser isbiter ut av isbitposer he he.. Termin 19 sept. Dere?
søte lille:) Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Ja man kan begynne å lure noen ganger.Alle disse rare symtomene,alså:)Da har du jo babyen i armene snart da:)Jeg har 20 november..
KnockedUp har født ei lita pie Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 har akkurat det samme med både hender og føtter. Hendene fikk jeg fortalt var karpal tunell syndrom, hjelper å kjøpe seg skinner på apoteket og sove med de. men vær obs og snakk med legen om det. blir det for galt må du operere. føttene fikk jeg bare til svar at "ja det er mye rart man opplever under graviditeten":)
MathildeC Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Armene mine dovner skikkelig av om natten, våkner ofte og må riste liv i de igjen :-). Det var verre ved sist svangerskap, da skjedde det oftere om dagen også (men var høygravid midt på sommeren).
Maisie Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Kan være vann også. Dersom du har eks. spist salt mat dagen før, så kan hender og føtter hovne opp av vannsamlinger, eller ødemer. Da jeg var gravid sist, spiste jeg en del pinnekjøtt i jula, og morgenen etter så var fingrene litt hovne, og jeg kunne ikke bøye dem. Men det gikk seg til utover dagen. Salt binder vann, så drikk masse vann, det fordriver saltet.
sjokobaby Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Jeg har også karpal tunnellsyndrom, fikk det omtrent samtidig som jeg fikk hovne hender. Det som skjer er at ødemene gjør at det blir trangere i håndleddet der hvor nerven som går ut til fingrene er, dermed blir den klemt og det fører til at fingrene blir numne og dovne. Det er tommelen, pekefingeren, langfingeren og halve ringfingeren som blir ramma. Som regel går dette over etter fødselen. Har hørt om gravide som ikke klarer å holde i et glass med vann en gang...
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Samme her også...vittig å lese for jeg heg også sagt til samboer at det kjennes ut som jeg har vært på byen i høyhæla sko.... Så vidt jeg greier og gå på de...fingrene sovner om natten også. Det er vel vanlige "plager" som går over. Godt å høre det er normalt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå