Gå til innhold

Når man snakker om et barns alder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mnd tenker jeg på, hvorfor er det så mange som skriver antall mnd ungen er og ikke år? Har man et barn på 18 mnd ville jeg heller sagt at ungen er 1,5 år, har man et barn på 22/23 mnd ville jeg heller sagt at ungen snart fyller to år. Ser de selger sånne drikkeflasker på butikken der det står at det er fra 36 mnd +. Litt teit synes jeg, hvorfor kan man ikke bare skrive at det er fra 3 år og oppover? Teit tema kanskje, men ville bare ta det opp :P Er folk så himla nøye på at folk skal vite ungens eksakte alder? Helt greit at man skriver ungens alder i mnd frem til h*n er 1 - 1,5 år, men etter det ville hvertfall jeg skrevet alderen i antall år og ikke mnd ; )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor gamle er barna dine?

Eg hugsar eg tenkte at det var tull å drive på å rekne i veker for små og mnd for litt større barn, men då eg fekk barn sjølv syntes eg det var veldig vesentlig om babyen var 7 veker eller 9 veker. Var ikkje "bra nok" for meg å sei 2 mnd. Og etter kvart som dei blei eldre så såg eg at det er gaaanske stor forskjell på om eit barn er 17 mnd eller 18 mnd, 1 1/2 år blir berre ikkje nøyaktig nok.

Eg har rekna alderen i dagar fram til 2 veker, i veker fram til 3 mnd, og i mnd fram til 2 år.

Det blir mindre nøye å telle heilt på dagen etter kvart, eg har kalt eldste 4-åring i eit par mnd (han blir 4 om 1 mnd), men det ville ikkje falle meg inn å kalle lille (21 mnd) 2-åring.

Skrevet

Min er 8 mnd ! Men den yngste blir jo snart 2 år? Om 3 mnd liksom. Synes bare det er rart at på nettsteder her og der står det 36 mnd istedet for 3 år, det synes jeg bare er tungvindt. Når ungen er så gammel som 3 år.

Skrevet

Om et barn på 18 mnd ville jeg sagt halvannet. Men skrevet (1.6).

Om et barn på 23 mnd ville jeg skrevet (1.11)

Er faktisk klar over at dette ikke er desimaltall :-)

Skrevet

Jeg personlig syns det er greit å si alderen i mnd frem til de er 1,5 år og så blir det 1 år og 7 mnd, 1 år og 8 mnd, 1 år og 9 mnd osv.

Nå er minste 16 mnd, snart 17 mnd og eldste snart 4 år(og det har vi sagt lenge nå selv om det først er i mneste mnd hun har bursdag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...