Gå til innhold

4+1... for tidlig å håpe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg at jeg kan ha funnet ut av mulig svangerskapsuke. Ifølge kalkulatoren så er jeg 4+1 i dag med termin 5 mai... Hadde vært hyggelig å høre til her inne!

 

Vet ikke om jeg er gravid ennå. Foreløpig føles det bare sånn, men venter til ikm.

Hvordan kan noen være sikre på å være gravide allerede, hvis de har termin først i mai? Jeg er veldig ny på dette her, men er det ikke for tidlig for meg å ta hjemmetest? (før ikm... som er om et par-tre dager.)

 

Blir veldig glad for svar- jeg er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som jeg har skrevet til andre her inne... du kan umulig være 4+1 dersom mensen ekke er omm noen dager vel???? eller har lang syklus eller no... jeg hadde første dag i siste mens 23-7---normal syklus og er 4+5 altså 2 mai... ikm var 20-8..lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siste mens 27 juli. Fikk termin 6 mai på kalkulatoren her inne. Hadde IKM i går og testet positivt i går. Lykke til:) Håper du kommer inn her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Skal vi se... nå har jeg gjort mange utregninger og gått igjennom gamle dagboknotater. Det er helt tydelig at jeg har fem dager lang menstruasjon med 28 hele mensfrie dager mellom.. Er det dette som vil si å ha 28 dagers syklus, eller har jeg laaang sykl.?

 

Ifølge dette hadde jeg første dag i siste mens 29 juli og forventer mensen først 31 aug....

 

4 uker på vei i dag, med andre ord. -Da tror jeg, safe to say, at jeg ikke kan ha noen anelse om hvorvidt jeg er gravid eller ikke. Stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man teller sånt, så må man huske at mors uke1 begynner siste dag i siste mens.. mens barnets uke 1begynner når man har el. Så når du er 4 uker på vei, så er du i mors uke 4, og barnets uke 2.. Så du er ikke såå gravid, du er jo helt i førsten.. Mange glemmer det, og er vanskelig å vite om folk mener at de er i mors uke 4, eller barnets uke 4.. Er forskjell der.

 

Hvertfall sånn jeg har skjønt det.. (Er ingen ekspert.. )

 

Jeg hadde ikm 21 August.. Og er da 2+ uker på vei.. Er inn i min 3uke nå.. Man teller liksom 2- 6 (dager) inn i 3 uke om du skjønner.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) hvor fant du kalkulator her inne?? prøvd og finne sånt lenge men finner ikke :P hehe..! jeg er 19 uker på vei og termin 5 februar, men måtte titte innom noen av di andre månende også ... lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 dagers syklus... første dag, siste mens 29. juli. IKM 31. aug ;)

 

man burde jo i prinsipp være mer gravid på IKM enn folk med kortere syklus..(?) -Vil det si at man kan teste tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har lært at det er FØRSTE dag i siste mens man går ut fra. Var det legen og terminkalkulatoren gikk ut fra også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har termin i mai er du lenger på vei enn 4 uker.

Jeg har termin 24 mai og er 8 uker på vei i morgen :-)

Så du kan nok plusse på noen uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...