Jentebaby-september=) Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Jeg har hatt vondt helt nede på magen/under magen lenge nå. I over en uke. Men det er som oftest om nettene.. Etter hva jeg har skjønt så er det pga den legger seg ned å gjør seg klar til å feste hodet? Har å hatt vondt over hele magen, akkurat som en kynner som gjør utrolig vondt. Men nå når jeg ligger nede, så kjenner jeg den lille sparker/slår VELDIG langt nede, langt under trusekanten. (Noe rundt der jeg har hatt mye vondt.) Jeg lurer egentlig på om det er normalt? Åssen det kan være mulig å kjenne det, helt der nede? Er førstegangs og er i uke 37+3 (19 dager igjen til termindatoen)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Du er lenger på vei enn meg, og jeg er også førstegangsfødende. For noen dager siden begynte jeg å kjenne mye bevegelse ned i magen, ved skambenet. Kjentes ut som slag/spark. Der har jeg ikke kjent noe til liv før. Tenkte at det kunne være hodet. Da jeg var på kontroll hos jordmor idag, kunne hun bekrefte at babyen ligger med hodet ned mot bekkenet, men var ikke festet enda da. Må nok vente noen uker til før det gjør det sikkert.. Er bare 33+5 ennå. Håper du får et bedre svar hos noen med erfaring
Jentebaby-september=) Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Oki.. Jeg var på kontroll forrige mandag, da sa jormora at den ikke hadde festa seg men lå godt å fint der nede.. kan jo være det har festa seg nå ? (aner ikke jeg) Men det er liksom ikke i mageregionen jeg kjenner det.. Vanskelig å forklare, men det er liksom.. lengre ned.. mye lengre ned =/
Gjest eelis+guttespire Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 En jordmor fortalte meg at det er armer og hender som slår...
Jentebaby-september=) Skrevet 25. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2009 Ja det må jo være det =/ Men.. det er jo sålangt nede at jeg lurer på hvorfor ho ikke er på vei ut?
pinkdelight Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Jeg har innimellom spark "langt ned" mot tissen/ skjeden på et vis. føles underlig. Jordmor sa idag at det er litt typisk de som har kidsa i seteleie- dvs sparker liksom litt nedover. Jeg er 33 uker på vei, babyen ligger med rumpa ned, beina/ føttene krøllet litt bakover og nedover antakelig. De fleste spark jeg får er nede på magen til høyre eller "ned."
Tidemann Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 jeg er 35 uker på vei og kjenner tydelig forskjell på sparkene denne gangen i forhold til de to andre gangene!og tassen sitter m rumpa ned,det har han gjort i fem uker nå Mye vondere er det,kjennes som han treffer noen vonde nerver som stråler ned i tissen og beina av og til..au au
Jentebaby-september=) Skrevet 25. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2009 Ja det er ikke akkurat behagelig =/ Da jeg var hos jordmora sist så sa ho at den lå vanlig.. Ikke noe snakk om seteleie her eller noe sånt. Er det mulig den har.. snudd seg å lagt seg i seteleie da kanskje? Evt, hva bør jeg gjøre?
pinkdelight Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Har du fått tilbud om å "snu han" om han ikke flytter seg med det første? Jeg fikk beskjed idag om at jeg ville bli henvist sykehuset/ få tilbud om dette om kidn ikke snur seg innen uke 35. Jeg tror forøvrig at han har liggi som dette (i sete men ikke festet enda) i lengre tid- er 1. gangs.
pinkdelight Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 (svarte Tidemann med innlegget over. )Til Hi; Vet ikke om det er noe du kan "gjøre." Spør jordmor? det er slettes ikke sikkert at din baby har lagt seg i seteleie, og h*n kan snu seg flere ganger enda sikkert?
tre små... Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 du er over 37 uker på vei og babyen din ligger med hode ned langt ned i bekkenet.. selv om det ikke er festet er det veldig liten sansynlighet for at babyen har snudd seg i seteleie, så det ville jeg ikke bekymret meg over:) kjenner også slag langt nede selv om babyen ligger med hode ned.. tror det er pga min også ligger veldig langt ned bekkenet:) men det gjør ikke så veldig vondt hos meg.. mer ubehagelig følelse da.
maika76 Skrevet 25. august 2009 #13 Skrevet 25. august 2009 Vi var på 3d ultralyd i uke 32 og da lå han med hodet ned og beina helt oppi ansiktet..så selv om han ligger med hodet ned kan han sparke nedover også
Tidemann Skrevet 25. august 2009 #14 Skrevet 25. august 2009 De kan ikke snu han for det er ikke fostervann der inne... først sa jordmora at hun kunne kjenne hode langt nede i bekkenet,da jeg kom inn på ultralyden var det jo stumpen;) måtte flire litt for det var det jeg trodde!!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 25. august 2009 #15 Skrevet 25. august 2009 Jeg må også kommentere dette, kjenner meg så godt igjen i det du skriver og det kan høres ut som seteleie. Så klart, det er ikke sikkert, men du kan jo kanskje få en sjekk til og være sikker ?
Jentebaby-september=) Skrevet 25. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 25. august 2009 Oki.. =) Ja, eller jeg skal til legen nå på fredag. Så tror jeg hører med han hva han mener så ser jeg det derfra=) Men tusen takk for svar alle sammen=)
Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 25. august 2009 #17 Skrevet 25. august 2009 Kan være bekkenløsing og.. jeg kjenner det veldog godt på kvelden og natta.. der nede
lillecile Skrevet 25. august 2009 #18 Skrevet 25. august 2009 Hei! her har det vært hode ned i 10 uker nå..minst..på hver kontroll ,er nå i uke 38+5..men etter att magen sank ned for litt over en uke siden..så "slår" hun ned i bekkenet og det føles som hun river og røssker i urinrør og div.. stråler nedover og er ikke så deilig..men ganske sikker på at hodet fortsatt er nedover så det har nok mer med festeprossesen å gjøre en om det er ben eller armer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå