Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Vi har prøvd lenge, mistet spire tidligere i år.. Skrekken for fødsel har alltid vært der ,men blir verre hele tiden... Vi er prøvere og jeg er livredd for å bli gravid.. Dårlig kombinasjon... Trenger noen beroligenede ord om fødsel...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 er jo bare noe man må gjøre hvis man vil ha barn! kvinner er laget for å føde!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Ok. Ja, det var vondt, men på langt nær så vondt som alle syter om. Kan fint gå gjennom det igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Merkelig faktum; De som gruer seg ufattelig for en fødsel, har ofte en bedre fødselsopplevelse enn mange andre. ) Ja, d er vondt !! Men jeg tror ikke du vil angre... Er faktisk sikker!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Jeg ble veldig positivt overrasket over hvor "enkelt" det var å føde. Selvfølgelig var det vondt, men det var fullt mulig å komme seg gjennom. Ta kontakt med helsestasjonen og be om å få snakke med jordmor, så kan du helt sikkert få hjelp til å snakke om det og få hjelp til å komme deg gjennom. Hvis det er helt umulig for deg å gjennomføre en fødsel, så kan du også søke om planlagt keisersnitt, men det er ikke alltid den enkleste løsningen det heller.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 60 000 barn fødes hvert eneste år bare i Norge! Vi er, som en annen her skriver, faktisk skapt til å føde. Fødselen var selvsagt veldig vond, men det er "bare" smerte. Og når barnet er ute, er det som å skru av en bryter. Etter fødselen har jeg blitt fryktelig tilfreds med, og glad i, kroppen min, men bare må lovprise en kropp som har klart noe så fantastisk! Det er rett og slett ganske utrolig å få muligheten til å ta ut alt potensialet som ligger i oss som kvinner.
Gjest Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Ja klart det er vondt å føde! Men jeg gleeeeeeeeeeeeeder meg til neste gang:) Det er en opplevelse jeg ikke ville vært uten:) men om du sliter så mye ta å snakk med helsesøster eller ei jordmor. Er det for ille hør om keisersnitt kanskje passer deg bedre?, men det er ikke bare bare det heller! Uansett lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 For meg hjalp det litt mot frykten å snakke med andre som hadde født. Da følte jeg at jeg fikk et mer realistisk bilde av hvordan det er å føde. Så må du huske på at fødselen varer kun et kort tidsrom i livet ditt. Det er noen timer du må holde ut smerte. Men det finnes smertelindring som kan gjøre det lettere også. Da er faktisk barseltiden verre synes jeg... Med hemoroider og vonde sting... kolikkbaby, søvnmangel... ja you name it. Men vet du hva?? Det var verdt det, alt sammen!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg også grua meg veldig til fødselen. Det er 2,5 år siden nå. Men veit du hva det første jeg tenkte etter han var ute var? - Dette gjør jeg gjerne igjen Det er utrulig hva du klarer og hva for krefter du får under en fødsel. Jeg fikk epidural som hjalp meg veldig! Å så tror jeg det er viktig at du har med deg en person som du stoler 100 % på... Lykke til, du klarer det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå