Gå til innhold

Noen som vil dele leggerutinene sine med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 3 uker, og sliter med å få han til å sove på natta.

Noen som vil dele leggerutinene sine med meg? Hvordan gjør dere det?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 uker og rutiner. NÅ fikk jeg en god latter. Hihihihhihiihih. Altfor altfor tidlig.

Min baby på 7 mnd får grøt og ny bleie, og legges samtidig med storesøsken. Hun får pupp, suss og sang, og så styrer jeg litt med de andre. Sovner hun ikke, så legger jeg meg ved siden av henne, nisusser og rundsusser henne på overkroppen og pupper kanskje en gang til. Og hvis hun da ikke sovner, så rugger jeg litt på henne og synger en til og susser enda, enda litt til. Hun har en "tøypølse" over hodet som også er god å ha. Og så sovner hun. Og jeg legger meg gjerne rett etterpå. Og så koser vi oss hele natten. Jeg INNSUSSER henne. Fordi jeg har tro på at hun som 2-åring sovner greit i egen seng. Akkurat som søskenene gjorde.

Finn de rutinene som passer deg du. Det viktigste er at det er nogenlunde likt hver kveld. Det er trygghet og læring i det.

Skrevet

mi er nå straks 6mnd men begynte med leggerutiner når hun var litt over 1uke.

kl9 gikk vi på badet og badet litt,og koste litt mens vi tok på nattisen og så inn å få mat og i seng. kom alltid opp igjen flere ganger var ofte ikek skikkelig i seng før hun var rundt 3mnd.

men etter hvert så regulerte hun det selv til mer normale tider.

så nå går vi på badet kl7, bader og slikt til rundt halv 8. så får hun pupp og inn i sengen og sier natta.

viss hun griner litt så går eg bare inn å gir smokekn og da er det stille. får litt grøt før vi går på badet og.

men hun var masse oppe på natten de første ukene selvom,det hører eg det er flere som sierer. for når de er så små har de ikke noe formening om dag og natt. ting komer til å gå seg til etterhvert...

ble litt langt men men.

lykke til

Skrevet

Min er 8 mnd. men har hatt det slik i kanskje rundt 3 mnd nå..

Pupp klokka seks.. grøt klokka 18.20.. begynner kveldstellet sånn ca 18.45.. vasker eller bader.. pysj.. inn på rommet.. tilbyr pupp ( akkurat den puppen klokka seks har vi akkurat starta med.. for ellers vil hun ikek ha noe hvis hun får grøt først.. ) så legger jeg henne i senga.. synger "Jeg har en tulle".. sier god natt.. nusser.. og ut og lukker døra. Sovner selv. Må kanskje gi sutten 1-2 ganger.

HVIS hun ikke skulle sovne.. så hadde jeg bare gått inn med jevne mellomrom .. gitt sutten.. lagt ned.. "nå er det nattan" og ut..

Men din er nok alt for liten til rutiner.. iallefall blir det nok mer til pes enn hjelp.. kanskje.. man vet aldri ;) Men vi startet automatisk med litt rutiner her pga jeg steller de samtidig på kvelden.. og hun begynte TIDLIG med å ta kvelden rundt 19.

Skrevet

alt for tidlig. ikke stress. la han styre litt showet enda.

vent i 4-5 mnd til.

Skrevet

Her begynte vi med nattarutiner da lillebror var en uke. Nå er han åtte uker.

Begynner kveldsstellet rundt kl 19 for da er han stuptrøtt etter å ha vært våken 2-3 timer (den lengste våkentiden hans i løpet av døgnet). Da er det pysj og pludring på stellebordet. Nattakos hos søster og pappa før vi går på senga. Der får han pupp. Innen 19.30 er han i seng og har smokk i munnen og koseklut over nesen. Kanskje må jeg inn en gang i løpet av de første 10 min for å stappe sutten inn igjen. Men så sovner han av seg selv og som regel innen kl 20. Da sover han hvertfall rundt 6 timer før neste måltid.

Så det er bare tull at en baby ikke KAN ha gode rutiner selv om den er liten. Jeg merket allerede mens jeg gikk gravid at bror hadde natt når jeg hadde det, så han har vel videreført søvnrutinen sin fra han lå inni der. Kanskje?

Men det skal også sies at han fortsatt sover mye på dagen enda her!

For all del, alle babyer er forskjellige, så noen babyer har ingen rutine før de nærmer seg 6-8-10 mnd.

Men et tips er å forsøke å ha babyen litt våken før kveldsstell og legging. Her sover han sjelden etter kl 16.30. Og gjør han det, så er det bare 10-15 min. Ekkel mamma som vekker gullet! Men vi har sett at det hjelper på!

Prøv deg fram, så skal du se at det faller på plass etterhvert..:o)

Skrevet

I den alderen lå de i fanget mitt i sofaen og stort sett plugget fast på puppen hele kvelden og så tok jeg de med meg opp i senga mi når jeg la meg.

Funket helt supert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...