Gå til innhold

Pålegg for gravide!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står skrevet - ikke vakuumpakkede kjøttpålegg - er det da ok med kokt skinke fra gilde?

Så står det " ikke pasteuriserte mykoster ", men norwegia er da en pasteurisert ost...

Hva i helvette kan man spise da?, har ikke fårr toxo på mine andre 26bleveår, og dette blir det aldri et klart svar på.....

 

Hilsen " lei "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med vakuumpakket kjøttpålegg er det delte meninger om. Faren er vel minst om man spiser fra nyåpnet pakke. Jeg løste det ved å dele opp en nyåpnet pakke og fryse ned. Gjorde det til en vane å ta opp hver kveld, så hadde jeg til frokost og matpakke. Ellers er spekemat noe en er anbefalt holde seg unna.

 

Ikke pasteuriserte mykoster er det ikke så mye av eller vanlig å spise så mye av i Norge(Brie, Camembert ol). Og Norvegia er en pasteurisert fast ost, så den er det INGEN fare med.

Alle Tine sine produkter er pasteuriserte. Og i Norge er regelen at pasteuriserte produkter trenger ikke merkes pasteurisert, mens upasteuriserte alltid skal merkes upasteurisert.

 

Jeg spiste det meste av kokt/varmebehandlet kjøttpålegg, som f eks servelat, danskrull, skinke, lammerull, sylterull, men ikke spekemat(spekeskinke, fenalår, fårepølse, mørpølse, salami). Ellers spiste jeg vanlige oster, Norvegia/Jarlsberg o.l, brunoster, smøreoster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...