Dahleramp1981 Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Heisann! Noen son vet hva man må ta med til seg selv og babyen hvis man skal føde på Ringerike? Tenker bind, ammeinnlegg, bleier og stelleprodukter til babyen... Må man ha med det selv eller får man?
second_time Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg hadde ikke med bind, ammeinnlegg, bleier eller stelleprodukter til babyen ved forrige fødsel på Ringerike. Jeg hadde ikke med annet babytøy enn det jeg skulle ta med barnet hjem i. Denne gangen har jeg allerede pakket det overnevnte. Synes det er veldig greit å kunne ha med det babyen og jeg trenger selv. :0)
Emma27 Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Flere som skal føde på ringerike her altså? Jeg syns lissom ikke jeg har set noen enda jeg.. når har dere termin? Jeg har termin 30.sept:-)
Dahleramp1981 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2009 Ja, greit er det jo men MÅ man? Jeg mener, hvis jeg ikke tar med f.eks bleier - må samboer ut for å kjøpe det da?
Dahleramp1981 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2009 Hei Emma! Skal føde på Ringerike ja! Termin 2.sept på 1.UL og 29.august på 2.UL
second_time Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Nei, du må ikke ha med men uansett greit å ha kjøpt inn slik at du har det klart hjemme. Du får alt hva du trenger på Ringerike. Føden der er topp! Jeg har termin medio oktober. :0)
Emma27 Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Neida, du trenger ikke å ta med bleier. De har stelleutstyr og klær der. Jeg skal ha med meg egne klær til jenta vår, men til stell bruker jeg det de har på sykehuset:-) Lykke til med fødsel, ikke lenge igjen nå!
Dahleramp1981 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2009 TAKK! :-D Har jo kjøpt så jeg har alt jeg trenger hjemme... (tror jeg...) Men den der fødebagen min blir jo bare større og større, så jeg lurte på hvordan i alle verden jeg skulle få plass til mer oppi der! Hehe! Ikke lenge igjen nå nei! Litt sånn skrekkblanda fryd merker jeg.... Puuuh! Første vår, så vi er litt nærvøse begge to.
Mor Frøya Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Moro å se flere som skal føde på Ringerike!!! Jeg har termin 21. oktober... Fødte der for 5 år siden også, og min erfaring er at de har alt du trenger til babyen, inkl. klær, tepper, seng, dyne, bleier og stelleprod. De fleste tar likevel med egne klær, rett og slett for at de vil gjøre babyen mer til "sin". Du selv får sånne giga-bleier og nettingtruser, men sikkert en god ide å ta med noen egne truser, samt nattbind - hvis du ikke blør veldig mye etterpå da... Noe jeg skal ta med denne gangen (som jeg ikke tnekte på sist) er lammeskinn til å ha oppi senga til babyen (gjør det lunere) og gode ammetopper (t-skjorte med ammeåpning og jakke over). Sist hadde jeg bare amme bh og bluse med mange knapper og det var helt idiotisk... Jeg klønet som bare det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå