Gå til innhold

Hvor mye legger deres barn på 2 mnd. på seg i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De første ukene la sønnen min på seg ca. 350 gr. i uka. Nå har det gått ned mot 180-200 gr. Bekymrer meg for at jeg får i han for lite mat.. Eller er det normalt at de legger på seg slik? Hvordan legger deres babyer på seg? Har en gutt fra før med spiseproblemer og sonde, så er derfor veldig på vakt med nr. 2. Håper det bare er meg som er hysterisk.. Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennomsnittlig vektøkning første 3 mnd er 150-250g. Deretter noe mindre.

Gutten min la på seg 400g i uka første mnd. Deretter har han lagt på seg rundt 200g i uka. Han var 3180g da han ble født og 6970g på 3 mnd ktr så han gikk fra å ligge under snittet på vekstkurven til over snittet.

Mao: Gutten din legger strålende på seg!

Skrevet

Snuppa la på seg 300 g i uka de første ukene. Men så gikk det ned til litt over 100 g i uka. Ikke mye hun legger på seg, men glad og frisk lita jente :)

Måtte en stund til før jeg senket skuldrene da....

Skrevet

Snuppa mi har lagt på seg 1,4 kg på 9 uker. Dvs 155 g i snitt. Noen uker har det vært en del mindre, gjerne 130 g. Men hun vokser og er i veldig fin form, så jeg vet at alt er bra. Ikke alle barn vokser fort, og en må ikke alltid vokse like mye. Syns forresten jeg ofte hører om barn som vokser veldig de første ukene, for så å roe det hele ned, akkurat som om de har noe å ta igjen etter fødselen;-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ble beroliget nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...