Gå til innhold

Ultralydbildet smelta bort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig ul i dag (konisert i januar, har vært bekymra for livmorhalsen og for hvordan dette kan ha betydning for den lille) OG alt stod bra til, JIPPI!

MEN jeg fikk to kjempefine bilder som jeg tenkte jeg skulle laminere da jeg kom hjem, så de skulle holde seg fine. Og så smelta de bort inni lamineringsmaskina! Jeg åpna den for å se om det var håp, selv om alt hadde blitt igjen inni, men alt var bare svart og krøllete... :-(

Liten bagatell, da;-D Men jeg hadde ikke engang fått vist bildene til pappaen... *snufs*

Men den lille lå og sprella og hadde det toppers, og livmorhalsen var 35 mm, normal (ihvertfall for de som har født før). Skal tilbake igjen i uke 23. Ordinær ul imellom der:) Er utrolig glad for at jeg ringte sykehuset selv og fikk komme til beroligende sjekk, selv om ferielegen jeg var hos ikke ville høre på meg da jeg fortalte at jeg var svært bekymra. Nå får jeg god oppfølging, og er utrolig letta. medisinsk og statistisk er det nok ikke EGENTLIG nødvendig, men det har lite å si når mors hode er bekymra.

Men nå puster jeg letta. Om enn uten de flotte ultralydbildene... ;-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig å høre flikkiflakka :D Bortsett fra det triste med ultralyd bildene :( Jeg må gjøre noe lurt med mine for å unngå å ødelegge dem.. Holde de unna lys osv..

Skrevet

Så kjedelig med UL-bildene! Jeg leste senest i går at man ikke skal laminere dem.... Bra at det stod bra til med babyen i hvertfall. Kanskje du kan bestille en 3D UL for å kompensere for tapet av disse bildene??

Skrevet

det opplevde e å. skulle laminere å så vart d bare heilt svart. da va d gravidhormona i sving. tåran trilla. heldivis hadde e tatt bilde av dem å lagra på pc. men syns d e fortsatt trist.....

Skrevet

Det skjedde det samme med meg. Var så glad fordi jeg trodde bilder skulle vare hele livet. men neiiiiiiii. De ble helt svarte. Halv parten ble ødelagte. Jeg hadde kopi av bildene på pcen min, så jeg skrev ut og laminerte dem, det var ikke det samme, men bedre enn ingenting.

Skrevet

Ultralydbildene bør heller ikke henge på veggen, da de blekner mye fortere enn vanlige bilder når de får sollys på seg!

Bedre å scanne de og henge en kopi på veggen.

Skrevet

Det var nettopp en tråd om ul-bilder og da var det en som sa at man IKKE måtte VARMlaminere dem. Andre anbefalte heller ikke kaldlaminering eller kontaktpapir. Noen sa det var bra å lime dem inn i album, for der var de beskyttet mot lys.

Glad jeg leste den tråden, for jeg var inne på tanken med varmlaminering og det hadde ikke gått så bra...

Skrevet

har ultralyd bilder fra 6 ultralyder i sist svangerskap (hadde 18ul totalt) som jeg har limt inn i albummene til tvillingene er like fine nå nesten 6år etter så det kan jeg anbefale om du anskaffer flere

Skrevet

Jeg skal til ordinær ul om 4 uker, så da får jeg nye bilder, heldigvis:) Prøver å fortrenge den uheldige episoden :-/

Jeg tenkte meg ikke nøye om da jeg satte i gang varmlamineringsmaskinen... virker jo egentlig logisk at det ikke skal gå bra... Vi har kaldlamineringsmaskin på jobben, så den skal jeg bruke på de neste. På en scannet KOPI av dem... ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...