Gå til innhold

Trenger råd ang atopisk eksem....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en sønn på tre mnd og han har masse atopisk eksem på hender, armer og på bena.

Har prøvd med Locobace repair men det virker ikke noe særlig, er det noen som har noe bedre forslag på kremer eller lign ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canoderm 5 % funker kjempebra for min lillegutt på 7 mnd :)

Ellers har jeg også brukt karbamid 10 %, men bare den gamle typen som fugerte for oss, og den er skikkelig fet å smøre ut. Så jeg liker best canoderm:)

Lykke til!

Skrevet

Vi bruker Aderma (fra apoteket) på sønnen vår med atopisk eksem. Vi har også blitt anbefalt å bruke hydrokortison når han er veldig plaget fordi det er bedre for huden enn å ha mye eksem over lengre tid. Han var vel ca6mnd når vi ble anbefalt det, så mulig det ikke er anbefalt når han bare er 3mnd.

Skrevet

Vår gutt hadde mye eksem på den alderen, og vi smurte med A-derma og kortison når det var på det verste.

Skrevet

Her i huset ble det brukt A-derma til smøring ved hvert bleieskift.

Badet henne med oljevann, men helst ikke oftere enn en gang i uken. Vasket heller forsiktig med klut ellers.

Lyse klær og Lilleba sitt tøy som er mykt og godt mot huden. Ikke ull og ikke fargesterke klær.

Ikke jordbær og andre sitrusfrukter på mor mens jeg ammet...

Skrevet

Tusen takk for rådene , je får prøve å komme meg en tur på apoteket i morgen :)

Skrevet

Bare husk å ha svak kortison hvis du bruker det i ansiktet. Og vær forsiktig med det i ansiktet.

Jeg kan ikke holde hendene til lillebror i sjakk pga han klør seg med tennene =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...