Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Vi har kjøpt hus med smaragd tuja rundt tomta...det er ekstremt med innsyn fra alle kanter, og jeg trenger absolutt en hekk.. Sånn den står i dag er det mange små små busker med luft imellom... Jeg vurderer å bytte hekken til brabant, som jeg vet hvordan blir seendes ut... fordi jeg frykter at smaragd blir mange små trær framfor en tett hekke, men.. kanskje jeg skal være tålmodig og vente? Det er jo mye jobb og penger å bytte også, så det beste hadde jo vært om den tujan som er der blir bra... Noen som vet om smaragd tuja blir stående som mange små tinnsoldater, eller blir det en tett hekk etterhvert? Evt etter hvor lang tid? Takker for svar..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Den blir tett. Det tar bare litt tid. Nå vet jeg ikke hvor lenge din har stått, men mine er vel 4 år, og de var 80 cm høye da de ble plantet(ca 50 cm mellom ved roten). Nå er det snart en tett hekk på ca 150cm. Jeg har hele tiden klippet toppene da den ble 150 cm, og dette gjør den tettere nede, virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå