Gå til innhold

Å gå glipp av forelesninger...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere studenter når dere går glipp av en forelesning??

Har vært hjemme med jenten min idag og har litt angst her for at jeg skal henge etter selv om jeg har bare vært borte en gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk på nettsider, mail foreleser/medstudenter om du ikke finner noe.

Skrevet

Her hadde jeg selv høyst ulike holdninger fra fag til fag og fra foreleser til foreleser. Noen foreleseres forelesninger var så bortkastet tid å gå på at enhver grunn til fravær var en kjærkommen grunn (jeg har nemlig mer utbytte av å lese boka i mitt tempo og når det passer meg, enn å få den høytlest av foreleser i hans tempo og når det passer ham!), andres var nyttige, "mettede" og gav øyeblikkelig angst for å ha gått glipp av vesenlige ting om jeg måtte være borte. Da gjaldt det jo å få tatt notater fra medstudentenes notater. Kanskje var det også utdelt materiell, det fikk man i tilfelle tak i ved å spørre på vedkommendes seksjon. Hadde man en rimelig forklaring på hvorfor man ikke hadde vært til forelesningen, var det aldri noe problem å få et sett i ettertid, evt låne et sett for selvkopiering.

I dag tror jeg at jeg hadde skaffet meg en god "diktafon" og bedt en medstudent ta opp forelesningen for meg, om jeg måtte være borte. Så kunne jeg tatt forelesingen når det passet meg i ettertid. Slike diktafoner er ikke dyre i dag (de var SVINDYRE for 15-20 år siden, da jeg selv var student), under 1000 kr. Og størrelsen er som en litt velvoksen mobiltelefon i dag, for 15-20 år siden var disse en sak på 5-6-7 kg, som krevde stikkontakt i nærheten.

Se f eks her: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...