Gå til innhold

Er barna deres med på ulike aktiviter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om den 2 år gamle jenta vår skal begynne på en eller annen aktivitet. Vi gikk på babysvømming tidligere, men har funnet ut at vi heller vil gå og bade iblant på egen hånd. Men det kunne vært kjekt å finne en annen aktivitet. Er det noen andre som har prøvd turn, dansegrupper, sangrupper eller lignende? Er det noen som har tips om noe som kan passe godt for en toåring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke med på noe med vår toaring, men har endel venninner som er på barnesang med sine. Det har jeg hørt mye skryt fra:)

Ellers prøver jeg å drøye aktiviteter så lenge, blir fort nok mye kjøring og henting med tre gutter i hus:)

Skrevet

Vår gutt går nå på søskengruppe (babysvømmin) med lillesøster på 4 mnd.

Han skal begynne på søndagsskolen nå.

Ellers er han ikke med på noe.

Tror man må være 4 år for å begynne på turn.

Skrevet

Min 2 1/2 åring skal begyne på barneturn til høsten. Han elsker å kltre/hoppe/springe etc så jeg tror det er midt i blinken for han :-)

Skrevet

Jeg drøyer aktiviteter så lenge vi kan, synes ikke en 2-åring trenger aktiviteter utenom barnehagen.

Skrevet

Min toåring har begynt på turn og det ble utrolig godt likt. Kan virkelig anbefales. Ellers er vi i svømmehallen utenom, bare med familien og andre aktiviteter på eget initativ.

Skrevet

Vår 2 åring er med på terrengløp. Han var fakisk med i fjor også, siden han var tidlig ute med å gå. Synes det er kjempegøy å løpe i skogen, og når han er ferdig får han saft av arrangøren.

Jeg synes aktiviteter i denne alderen skal være noe de mestrer og synes er gøy. Det skal ikke være noe press av noe slag. Gutten vår er en skikkelig "apekatt" som turner og spreller hele tiden, så jeg vurderer å prøve han på barneturn til våren. Men synes han ikke at det er noe gøy, så fortsetter vi heller med terrengløp.

Skrevet

Takk for svarene! Det er veldig kjekt å se hva andre driver med. Tulla får rørt masse på seg i barnehagen, men jeg er altfor klar over at vi som foreldre er altfor slappe, og sitter mye i godstolen. Jeg håper derfor at det kanskje hjelper litt å være med tulla på en eller annen aktivitet. Her i området fins det bare turn for 2-åringer på dagtid, så det går ikke. Jeg vurderer å spørre de andre i barselgruppa om bare vi skal møtes jevnlig og for eksempel leke ute på en lekeplass. Det kan jo være aktivitet nok, det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...