...♥... Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Hvilken type bruker dere? Har i mange år brukt p-plaster, men begynner å bli rimelig lei av at de faller av hele tiden, og at jeg til stadighet må kjøpe nye plaster! Så lurer på om jeg skal begynne med p-piller igjen (gikk på det for noen år siden), men er usikker på hvilket merke jeg skal velge... Det er lett å utsette mensen med p-piller også, ikke sant?
Berta_78 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Bruker cerazette som er en slags mini-pille. Har ikke mensen i det hele tatt, er veldig fornøyd, ingen bivirkninger hvis du ser bort fra babyen :-D Ble gravid på den, man må være ektremt nøye på bruken. Men hvis du har en regelmessig livsstil og husker å ta pillen din, vil jeg absolutt anbefale.
...♥... Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Brukte cerazette i ca 2 mnd og blødde heeeeele tiden, så den er uaktuell for å si det sånn! Men jeg ammer ikke lenger da, så da kan jeg bruke andre p-piller også
Berta_78 Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Hmmm.. sånn hadde jeg det med p-staven. Ikke moro, den røk rett ut igjen. Brukte condulag en periode, men ble veldig kvalm. Du får nesten prøve deg frem, man reagerer så ulikt på de forskjellige typene. Jeg har brukt plaster også, mitt største problem var lukten når man tar det av etter en uke! Hadde daglige treningsøkter...
mamman til to gutter Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Jeg har ikke brukt p-piller på maaange år (sånn bortsett fra noen mislykkede mnd med cerazette), men var veldig fornøyd med p-ring før jeg ble gravid første gang. Man setter inn en ring, har den der i 3uker, før man tar den ut igjen og har en ukes pause før man setter inn en ny. I den ringfrie uka, skal man egentlig få mensen, men jeg tror jeg blødde bare 2-3ganger i løpet av de 3årene jeg brukte p-ring. Man kan også bytte rett fra en ring til neste uten at det er noe problem, hvis jeg husker riktig, så er det like sikkert da som hvis man har en ukes opphold, men det ville jeg dobbeltsjekket før jeg satset på;-) Ellers så var jeg veldig fornøyd med hormonspiral mellom fødslene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå