☠Diamanda Galas☠ Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 fikk ikke så mye info på sykehuset, men har hørt at man kun skal løfte babyen de første ukene...hva gjør/gjorde dere? jeg tok ks for en uke siden, og kom meg veldig fort, og glemmer litt å være forsiktig...
Mor Løvehjerte Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Du kan bære vekten av ditt eget barn (som selvfølgelig blir litt større fra dag til dag) i hvert fall til du har vært på 6-ukerskontrollen. Jeg gjorde mer enn dette, men det er ikke å anbefale. Etter de første ukene, skal det være fritt fram, med mindre legen din sier noe annet. Husk at knipeøvelser er for ks-damer også! Bekkenbunnen har vært utsatt for tung belastning under svangerskapet. Mange som ikke vet dette! Gratulerer med baby forresten! :-)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 fikk beskjed om knipeøvelser, ja;-) skal prøve å ta det med ro litt fremover, men jeg føler meg jo bedre nå enn de siste mnd av svangerskapet:-) takk;-)
Gjest Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Jeg tok s for 12 dager siden og er også i veldig god form. Reiste hjem fra barsel etter 2 dager. Jeg glemmer med ofte jeg og, har også en gutt på 14 mnd hjemme så sliter med å ikke løfte på han. Legen på sykehuset sa til meg at etter 2 uker kunne jeg begynne å prøve meg frem med å løfte litt tyngre enn babyen. etter 6 uker kan man leve som normalt. Jeg kan fint løfte en handlepose og babyen samtidig ol. Løfter og gutten min opp i sofaen og hjelper han om han skal klatre opp på ting og tang. Men unngår enda å løfte han rett opp fra gulvet og bære han. Formen for ks damer er veldig variabel og jeg tror nok en må føle seg litt frem selv. Jeg kommer til å være alene endel med gutten min om en uke eller to, så da er jeg jo nødt å bære han. Så får bare håpe det går fint:-)
AO3 Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Jeg har hørt det samme som Anita1308. Jeg vet det sies litt forskjellig rundt omkring, men selv om formen etter ks (som etter vaginal fødsel) varierer fra person til person, er det likevel et sår sydd i flere lag som skal gro. Dette er ikke gjort på 1-2 uker, selv om man føler seg aldri så pigg. Jeg tok ingen sjanser selv, og har aldri angret på det.
Moderbodin har født Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Jeg løftet ikke annet enn barnet de 6 første ukene. Dersom jeg glemte meg bort fikk jeg skikkelig vondt i magen og sårsmerter. Grunnen til at det ikke anbefalles er vel fordi man kan løfte på seg brokk mener jeg å ha hørt. Er som det blir sagt her, mye som skal gro så greit å være forsiktig selv om man føler seg pigg.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2009 takk for svar jenter;-) er jo litt ålreit å kommandere sambo lit rundt også;-)) sakl ta det med ro, så hører jeg med hs på hjemmevisitten om en ukes tid...
NormaJean Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 husker de 6 ukene som en skikkelig pain in the ass!!!! Bor i 3 etg uten heis, vognen måtte ned i under etg først, så bære lillegutt opp 4 etg. så gå ned, hente varer fra butikken og opp igjen. Blææææh! Vondt hadde jeg også, masse smerter i 12 uker. Fikk hematom i såret så legen var skikkelig streng og sa at jeg ikke måtte finne på å bære masse før de 6 ukene var omme. Det var skikkelig vanskelig å la vær for å si det mildt, funket ikke i dagliglivet, men gjorde så godt jeg kunne. Anbefaler deg å sørge for at mannen din handler inn all mat;) Det er dagligvarer som er den største "fellen" når det kommer til å bære for tungt og feil, mye belastning. jaja, dette var dagens utblåsing fra meg;) Håper og ber om at jeg slipper KS neste gang!
husmus &2 Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Det var ingen som fortalte meg at jeg skulle være forsiktig med å løfte. En skulle tro det var logisk nok i seg selv, men det var det åpenbart ikke for meg. Jeg løftet og bar og gikk opp og ned trapper til femte etasje hele tiden. Det var nok veldig dumt, men har ikke vært plaget av å gjøre det. Jeg vil nok ikke akkurat anbefale slik oppførsel.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2009 i teorien er det enkelt, men i hverdagen er det ikke like lett;-/ jeg må ofte levere 4-åringen i bhg, og da hadde det vært fint å kunne bære lillegutt i bilstolen inn..men det er vel for tungt? handling overlater jeg til sambo hvertfall;-)
Mor Løvehjerte Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Tenk jenter, at dere har hatt en kjempestor bukoperasjon. En mann som er operert i magen, hadde ALDRI vært nødt til verken det ene aller det andre, men hadde ligget pal på sofaen og fått servering til han følte seg ok igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå