Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 For både jobben, familien, og stakkars mannen min. Vi har 3 barn i alderen 2-9 år, jobber i barnehage 100% skal selge huset, kjøpt nytt som vi tar over den 18. neste mnd, og vi selger huset vårt uten megler(gjør alt selv). Og i dag måtte jeg ringe jobben og si at jeg ikke orket å komme. Er helt energiløs, bare føler for å sove, sove og sove. Ikke orker jeg husarbeid, og mannen min tar ALT av rydding, støvesuging, vasking, matlaging, stell av barn++++ Dette fordi jeg er helt gåen når jeg kommer hjem fra jobb. Bekkenløsningen har kommet for fullt, og jeg klarer så vidt å dra meg ut av sengen om morgen, når dagene er ekstra harde, enda jeg så vidt har bikket over 12.uke. Var å leverte en ekstra urinprøve på legekontoret idag tidlig, siden de fant spor av proteiner sist uke. De målte lavt blodtrykk på meg forrige uke også. Vet ikke om dette har noen sammenheng... Men jeg spurte idag om jeg fikk komme inn til legen, men hun var helt fullt opp+ 3 personer som ikke hadde time som er før meg i køen. Det hadde blitt laaang ventetid om jeg ville ventet. Jeg orket ikke det... Tror jeg heller tar en tur på legevakten senere idag. Noe må de da hjelpe meg med. Vil så gjerne få igjen energien, bare det å orke å ta meg av de barna jeg allerede har. Blir helt på gråten når jeg ikke orker å hjelpe den minste jenta mi på do(nettopp sluttet med bleie). Tøft når hun nesten begynner å gråte når jeg ikke orker. Jeg vil jo så gjerne... Huff, dette ble veldig sytete, men måtte bare lufte meg litt....
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Hei. Klarer virkelig ikke å forestille meg hvordan du har det!!! Jeg ser i hvertfall på situsajonen din slik-du må selvfølgelig prioritere barna dine..og så syns jeg du helt ærlig skal sykemelde deg. Om ikke 100%,så hvertfall 40-50%! Utifra hva du forteller her,så syns jeg det ser dårlig ut med at du i det hele tatt har noe overskudd til fødselen!! Er selv i uke 29 nå,og ble sykemeldt for ca 2 uker siden. Jeg jobbet på en småbarnsavd i bhg. Har en sønn på 2,5 nå og JEG merket at jeg ikke hadde noe overskudd til han etter jobb. Så jeg så meg nødt til å ta vare på meg selv og den lille i magen. Det har jeg hatt veldig godt av! Er fortsatt veldig trøtt og sliter en del med å være svimmel-selv for at jeg tar jerntilskudd og har fint blodtrykk. Men nå slipper jeg hvertfall å bekymre meg for jobben! De sa at jeg skulle ta vare på meg selv først og fremst. Som noen sa til meg-det er ikke mange månedene av ditt liv du går gravid,så det er viktig å passe godt på seg selv når man først er det! Jobbe kan vi gjøre når babyen er ute og kroppen vår er tilbake til normalen!
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Tusen takk for støttende tilbakemelding. Temmelig frustrerende å ikke strekke til om dagen. Er lei av å bare føle for å sove. Nei, jeg tror nok jeg kontakter legevakten nå, og spør pent om de kan ta seg tid til meg. Får bare håpe at de kan det. Ellers vet jeg ikke hva jeg gjør.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 off dette hørtes kjent ut jeg jobber ikke mer enn 80% men orker INGENTING etter jobb. takk å pris at svigermor er nabo å kan hjelpe til! hadde gått til grunne hvis ikke. er på kanten til å få meg en sykemelding men har et herre yrke så å sykemelde seg for at en er utslitt er ikke det jeg har mest lyst til. hadde heller håpa at blodtrykke kødda eller noe sånt da er du iallefall nødt å da fatter menna på jobb også at det er noe som må taes hensyn til. kunne særiøst trengt 12-14 timers søvn i døgnet! men må opp kl 6 å frister lite å legge seg før kl21
ett til! Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 høres ut som om du trenger aktiv sykmelding, slik at du hver dag har kortere dager og kan føle på formen om morgenene om du orker å komme på jobb eller ikke. jeg jobber også i barnehage, og vi vet begge to at vikarer er vanskelig å finne, så det beste hadde jo vært om du hadde gått "på toppen" av de andre tre-fire som jobber,så slipper du iallefall å måtte ha dårlig samvittighet for ikke å strekke til på jobb,at det går ut over kolleger osv. har hørt at mange leger ikke gir aktiv sykmelding, men det går an å prøve. jeg er 20 uker gravid og kjenner at å jpbbe på småbarnsavdeling er veldig tøft, så for å ikke pådra meg bekkenløsning/100% sykmelding med en gang i svangerskapet, sa styreren min at hun kunne søke NAV om støtte til å få vikar slik at jeg kan jobbe kortere dager (var slik jeg forsto det iallefall) snakk med styreren din eller gå til legen og krev aktiv sykmelding og fortell henne at i en barnehagen går det ikke at noen jobber kortere dager! lykke til!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Huff høres ut som meg dette... men jeg er ikke i jobb men likevel tom for energi.. Har selv 3 unger på 3-9 år og er ca 12+2 uker på vei med nr 4... Har lavt blodtrykk og de har funnet litt sukker i urinen, men vil ikke kalle det diabetes enda.. Men nå må jeg bare ta meg sammen, er alene med ungene i 4 uker nå.. derav min mann jobber som overstymann på suppylbåt..
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 26. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2009 Ser det er flere som sliter. Jeg var hos legen idag, og hun sykemeldte meg 50%. Så fra imorgen er det kortere dager på jobb, og jeg håper det hjelper. Er det fram tilogmed 13.09.09, og fikk legetime igjen dagen etter. Men på toppen av det hele har jeg blitt forkjøla også. Klør i hals og nese, men det var vel ikke til å unngå, siden nesten alle ungene i bhg er forkjølet de også. Selvom man vasker og spriter seg flere ganger om dagen kan man ikke unngå å bli nyst på midt i ansiktet. Det hender jo nesten hver dag. De stakkars små klarer jo ikke å dekke til munn og nese. Men det jeg er oppgitt over er foreldre som sender barna sine i bhg når de virkelig er syke. Vi forteller de gang på gang at de bør holdes hjemme ved diare og oppkast, og at hvis barna har feber, og virker greie hjemme er det noe helt annet for de når de kommer i bhg. Da må de jo følge bhg sin dagsrytme, og ser det er mange som får dårligere allmenntilstand når de har vært en time hos oss når de er syke. Men, men... Så imorgen begynner jeg ikke før 12.45. Og da har ungene lagt seg, så det blir en rolig start ihvertfall. Ønsker dere som er alene med barna lykke til. Går jo ikke an å sykemelde seg fra de. Men prøv å spør familie og venner om de kan hjelpe til litt. Jeg er glad jeg har en mann som tar det meste om dagen. Hva skulle jeg gjort uten han???
Maisie Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Synes du burde få deg en sykemelding og hente deg litt inn igjen. Du får ingenting igjen for å slite deg så ut at du ikke orker noenting til slutt. Døgnet har flere timer enn de 8 timene du er på jobb, og du har en familie å ta deg av også.
Gjest Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Vet du, jeg skjønner deg godt. Jeg kan ikke fordra å være sykemeldt! Men mens barnehagen har mange som kan jobbe der, har barna dine bare en mamma. Og mannen din har bare en kone. Så dette må du gjøre for deres skyld, du må sette de små, deg selv og mannen din foran jobben og sine følelser av å svikte den. Ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå