Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Har termin i morgen, men tviler sterkt på at det kommer til å bli noe action de nærmeste dagene. JM gav meg ny time 31.08, altså 5 dager på overtid. Hva skjer etter det? Bør jeg ringe føden for å få en vurdering?
*stine j-g-j *har født* Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Her jeg bor skjer det INGENTING før du er 16 dager over!!! Ble sendt fra legen min og rett på føden 14 dager over termin. Med beskjed om at det er bare å ta med fødebagen for du skal helt sikkert settes igang! Men hva tror du skjedde da jeg kom ned på sykehuset??? Ingen verdens ting bortsett fra beskjed om å komme tilbake om to dager fordi de ikke hadde kapasitet til å sette meg igang før. Kunne like gjerne gitt meg en MIDT PÅ TRYNET! Det var en giga nedtur!!!! Så da var det bare å dra hjem, gråte en (STOR) skvett og manne seg opp for to dager til... Lykke til - håper det starter av seg selv før 16 dager over
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 25. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2009 Oj så kjipt..... Var det nå, eller forrige gang?
Tante Gustava Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Ved overtid fortsetter du med kontroller hos jordmor, er vel vanlig med 1/uke. Hvis du fortsatt ikke føder når du nærmer deg 14 dager over termin vil jordmor bestille time til overtidskontroll til deg på sykehuset. Det vil da bli tatt GU og UL og igangsetting blir vurdert.
*stine j-g-j *har født* Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Det var forrige gang...har termin om 18 dager denne gangen og skal på sykehuset imorgen for å sjekke om babyen ligger i hode- eller seteleie. Da skal jeg be dem estimere vekta også. Førstemann veide 4 kg og andremann veide 4,5 kg....da blir jo den neste statististisk en 5 kilos! Uten at jeg er hverken jordmor eller fødselslege eller noe annet sånt så vil jeg kanskje si at en unge på 5 kg har vært ferdig en stund.... Meeeeen, som de alltid sier: alt er normalt for en fødende kvinne, og babyen kommer når den er ferdig! Det er bare det at ingen av mine to har kommet av seg selv, jeg har måttet ha drypp og epidural med begge for å få effektive rier. Er visst genetisk for både søster og mor har opplevd det samme i sine fødsler. Mener ikke å skremme deg, altså - babyen kommer jo til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå