Gå til innhold

Hvor i Oslo kunne du aldri ha bodd ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne aldri ha bodd i Oslo!

Skrevet

Søndre Nordstrand, Groruddalen og sentrum

hvorfor? Fordi jeg er interessert i at sønnen min skal vokse opp et trygt sted. Og så ønsker jeg ikke at han skal være eneste etnisk norske i klassen sin når den tid kommer....

VI nor i Nordre Aker bydel.

Skrevet

Østkanten. mange utlendinger, stygt der.

Skrevet

Jeg liker ikke så godt områdene Romsås, Stovner, Grprud, Furuset, Ellingsrud.

Det blir litt for "ghetto"-aktig, med det så mener jeg at man bare har bygd en masse boliger et sted hvor det egentlig ikke er så veldig fint.. Litt kjedelig atmosfære og litt klaustrofobisk.

Ser at det kan være fine steder der, men det er ofte sånne små enklaver, og da får jeg enda mer klaustrofobi.

PS: Har vært masse i disse områdene, så det er ikke fordommer. Det er bedre enn mange tro, men likevel liker jeg meg ikke der.

Skrevet

Oslo generelt. Har det MYE bedre her jeg bor;)

Skrevet

Holmenkollåsen. Ønsker ikke at ungen min skal bli en blei.

Skrevet

Glemte å si hvorfor. '

Innenfor ring 3: For mye forurensing for mine astmalunger og dessuten mye støy mange steder

Området Holmlia - Bjørndalen: For store integreringsproblemer

"Beste vestkant" er for dyrt og for snobbete (og noe av det hører dessuten til innenfor ring 3).

Skrevet

Kunne aldri tenkt meg å bo på Holmlia, Stovner, Tveita, Furuset, Grønland....

Pga høyblokker, nesten ingen norske barn, utrygt miljø, manglende natur, og ikke minst synes jeg det ikke er noe pent der.

Sorry, hvis det er noen her inne som bor på disse plassene - heldigvis er smaken som baken :-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hele Oslo! En selvopptatt, bråkete by der folk har stygg dialekt og generelt oppblåst selvbilde - det vil jeg ikke at mine barn skal få. Og jeg vil heller ikke at de skal lære å si skjøkken og skjole, så jeg trives utenfor trengselen, der man ikke tror man er verdens navle!

Skrevet

Kunne ikke bodd i Oslo. Da hadde jeg heller flyttet til Tromsø!

Skrevet

Er ganske tilpasningsdyktig, så kunne godt bodd (og har forsåvidt bodd) over hele Oslo. Men nå som jeg har barn kunne jeg ikke tenkt meg å bodd:

- I sentrum, p.g.a bråk, forurensning, trafikk og generell trengsel.

- På de mest snobbete stedene på vestkanten, fordi vi ikke har penger til å opprettholde standarden som kreves der. Pluss generell overfladiskhet.

Bor nå i ytre øst. Ikke ideelt det heller, men vi har det ok. Tenker uansett å flytte ut av byen når sønnen min blir større.

Skrevet

Hele byen! Har bodd der 4 måneder under opplæring og 12 uker under et arbeidsopphold. Det har vært NØDVENDIGE opphold, ikke lystbetonte opphold. Oslo er en trist by!

Nå er jeg nok typisk landsbygdmenneske, men det ER noe med Oslo. Hele byen oppleves som trang, mørk, innestengt, "klam", trist og full av sure og travle folk som ikke SER at det finnes andre enn dem til her i verden. Andre byer er ikke i nærmeten av slik. Vel, kanskje bittelitt Bergen...

Har også bodd 5 måneder under opplæring i København, det var mye mer OK enn å bo i Oslo. Ville ikke bosatt meg her heller, det var for mye folk på for lite område til det, men det var faktisk litt inspirerende med et opphold her. Oslo finnes ikke inspirerende! Her kan du jo ikke puste fritt før du har passert Lier, Eidsvoll eller Ski/Ås! Men riktignok litt lettere noen steder enn andre. At noen kan bo innenfor Ring 3 i Oslo og trives er likevel for meg en gåte!

Skrevet

ALDRI Grønland

Ikke Linnerud

Ikke sentrum

Ikke stovner..

Ikke nedre Grünerløkka, fy faen så mye hasjdealing... Kvææælmt

Skrevet

Østkanten, generelt. Jeg er et "vestkantmenneske", siden jeg bor her. men noen snobb eller blei, nei. Her er det mye fordommer ute og går, begge veier ser jeg. Når jeg sier at jeg ikke kunne bodd på østkanten, så vil jeg si at jeg kjenner såpass til det at jeg vet hva jeg snakker om.

Det er jo vi som foreldre som har ansvar for hvordan man vil at barna skal bli, selv om de selvsagt påvirkes av miljøet rundt. Må innrømme at jeg ønsker at barna mine skal vokse opp i et trygt miljø med så gode barnehager og skoler som mulig, uten overvekt av flerspråklige. Pluss at "beste vestkant" ligger nærmest jobb for oss, noe som er hovedsaken til at vi bor her.

Skrevet

mamma68; Stovner har fantastisk natur! de beste tur områdene i oslo. men jeg ville ikke bodd der jeg heller... men hele Stovner er jo omtrent en stor skog...

Skrevet

Huff, det kom nok litt feil ut. Det er en del steder på vestkanten jeg ikke ville bosatt meg på pga snobbethet, og jeg vet hva jeg prater om jeg også :-) Men generelt blir de fleste områdene på vestkanten for dyre for oss som har valgt yrker med relativt beskjeden lønn, og noen av stedene er for forurenset. Selvfølgelig er ikke alle på vestkanten snobber!

Skrevet

Hele byen. Stress og konstant folk over alt, gjenger, kriminalitet rett utenfor døra en gang i uka. Fulle folk og narkomane hvis man skal gå en tur. Barnehage på andre kanten av byen, kjenner ikke naboen.. Ikke et sted for meg:-)

Skrevet

Hei

Kunne ikke bodd i oslo i hele tatt. Bodde der ett år i studietiden og mer trist plass skal du lete lenge etter. JEg har bodd i stavanger, bor nå i bergen så jeg er ett by menneske. Men oslo er trist og grått. Ikke sosialt heller. Hilser man på naboen i oppgangen for man bare ett stygt blikk.

Trist men sant

Skrevet

Da har du neppe sett mye av byen. Her vi bor ser man sjeldent narkomane, barnehager ligger et steinkast unna, vi kjenner mange av naboene godt nok til å ta en kaffe med dem og lignende rett som det er og vi har fine naturområder 5 minutters gange unna hjemmet vårt :-D

Skrevet

Stavanger og Bergen kvalifiserer knapt som by.

Skrevet

Det er mulig kaklehøna:-)

Men jeg fortrekker å bo slik jeg bor nå. Jeg har natur/turvei rett utenfor døra, er jeg ute og går treffer jeg alltid noen jeg kjenner og slår av en prat. I butikken treffer jeg kjente og personalet kjenner meg igjen. Det er ikke biltrafikk og ikke et hav av lyskryss og jeg kan reise i butikken uten å låse døra, for naboene følger selvfølgelig med:-) Men smaken er som baken og godt er det:-)

Hilen anonyne som mente det var narkomane over alt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...