Gå til innhold

Straks 16 uker og helt tom for krefter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart to år fra før. I tillegg jobber jeg 100 %, men føler meg helt tom når jeg kommer hjem. Har ikke overskudd til å gjøre husarbeid, og mannen lager middag og ordner opp. Når minsten er lagt for kvelden er jeg ikke mottakelig for noe fysisk kontakt med min kjære, da vil jeg bare ha fred. Er det flere som har det på denne måten? Er det mye å jobbe 100 % nå kanskje. har så store forventinger til meg selv, og er ikke så flink til å skulle ta hensyn til meg selv, så jeg strekker og strekker meg. Men nå tror jeg snart det sier stopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det akkurat likedan.Nå er jeg i uke 20, og kjenner at overskuddet sakte vender tilbake. Jeg prioriterer å være i jobb, så sover jeg heller en middagsdupp. Husarbeide blir rett og slett ikke prioritert.

En ting som har vært veldig positivt for meg, er å forlenge matpausen med 15 minutter. Jeg spiser matpakka mi, og så legger jeg meg rett og slett ned på gulvet på kontoret og hviler. Får da en 20-25 min hvile midt i arbeidsdagen, det gjorde utrolig stort utslag på hvor mye energi som var igjen på ettermiddagen, selv om jeg jobbet inn dette kvarteret på slutten av dagen.

Skrevet

Jeg har det akkurat likedan. Er i uke 21, har en gutt på 2 og jobber 100%. Men jeg var hos legen i går for å teste blodprosent etc (som forøvrig var ok), og fikk 40% sykemelding. Så nå skal jeg ha 2 dager fri i uka, og det tror jeg blir kjempebra! Er sikker på at legen din gir deg noen prosent også om du spør!

Man kan selvfølgelig også følge Carpe Diem sitt råd, men jeg har ikke mulighet til å hvile på jobben (jobber i butikk), og må for det meste spise stående bak disken.....

Skrevet

Men kjære deg. Uansett om du er gravid eller ikke så har du jo krav på en anstendig spisepause og et sted å slenge ned rumpa. Det er jo uholdbart å stå bak disken å spise! Har dere ikke tilgang på et lite spiserom? Eller en kantine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...