Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Har alltid slitt med dårlig selvbilde. Og vet jo egentlig at jeg ikke har så mye grunn til det. Men allikevel har jeg det ikke bra med meg selv. Mannen min gikk fra meg også nå. Og mye er pga av mitt dårlig selvbilde. Som går på at jeg er sjalu, ikke klarer vise at jeg bryr meg. Blir fort sur over ting, irriterer meg og unner liksom ingen noe godt. vet det er fordi jeg ikke har det bra selv. Blir fort misunnelig. Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å få hjelp utenfra, men ingen har kapasitet. Hjalp ikke på å bli forlatt. Skulle ønske at jeg kunne endre meg. For ønsker ikke å være sånn. Noen gode tips.
Berta_78 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Lag lister! Først og viktigst; Skriv ned alt du synes er fint med deg selv. Er du snill? Flink med barn? Er det noe i jobben din du er god til? Har du et pent smil? Fine hender? Lag en lang liste med absolutt alle tingene du synes er ok, uansett hvor små de er. Heng den et sted du kan se den hele tiden, og tenk på tingene hver gang du ser listen. Så lager du en tabell med ting der du mener du har forbedringspotensial. Du blir fort sur for småting, sa du? Skriv det i tabellen. Hver gang du har klart å la være å bli småsur for en ting du vanligvis ville blitt sur for, setter du et kryss i tabellen. Når du har ti kryss på et av punktene, kjøper du deg noe du har ønsket deg, gjør noe hyggelig med barna eller en venninne el.l.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Takk for svar. Prøvd det selv?
Berta_78 Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Nei, ikke akkurat det. Men jeg mener alt kan "skjemafiseres". Når jeg har problemer av ulik art, skriver jeg ned hva problemet er, hvor løsningen ligger og hvor jeg er i prosessen for å komme dit. Hvis det kan tallfestes, gjør jeg gjerne det :-) Litt skjemafreak, men jeg mener at alt blir så mye ryddigere når man kan se det fysisk for seg. En ting til, forrsten, hvis jeg ikke føler meg bra selvtillitsmessig, ser jeg på noe veldig bra jeg har gjort tidligere for å minne meg selv på at det bor i meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå