Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Når man skal fra Norge til USA og skal mellomlande enten i England, eller sentral- Europa, flyr flyet alikevel opp til Grønland, eller flyr det da bare rett over sjøen?
Norwegian by injection Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg er en "gammel" flyvertinne (base i London). Det stemmer det at man flyr over Grønland, det er den korteste vei til USA.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Men hvis man skal til New York eller lenger ned som Florida, hvordan kan det da være kortere å fly opp til Grønland. Har du noen gang opplevd noe skummelt ( turbelens, noe galt med flyet, dårlig vær) over atlanteren. Er livredd for å fly over der skjønner du:)
Norwegian by injection Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Uff stakkars deg...dette går bra. Turbulens er ikke farlig og veldig normal. Det er jo så trygt å fly. Det har med formen på jordkloden å gjøre, en typisk rute til Florida er f.eks. London- Grønland- New Foundland og ned øst-kysten av USA. Hvilket selskap skal du med?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Har ikke bestemt selskap ennå, da turen er til våren. Ikke opplevd noen nødsituasjoner over der? Si man drar fra London, hvor langt er man unna en flyplass der man kan nødlande på det lengste?
Norwegian by injection Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Hei igjen. En flyplass er aldri langt unna...ville tro maks 2 timer men vet ikke helt sikkert. Jeg har opplevd å nødlande 2 ganger. Gikk bra begge gangene. Prøv å tenke positiv, jeg kan anbefale British Airways...sikkerheten er pri 1 hos de ihverfall, men alle de store selskapene skal være bra ;-) Skal dere til Florida?
Norwegian by injection Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Så gøy da! LA er bra ;-) God tur!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 TAkk for det, og tusen takk for hjelpen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå