Gå til innhold

Noen som kan anbefale hotell i Bremen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale sentralt fint hotell i Bremen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gjerne:

City Hotel Bremen kan anbefales. Ligger mellom handlesentrum og Burgerpark, 3-4-5 min å gå til de mest sentrale gatene og 2-3 til jernbanen.

Doble rom her koster 100 EURO, små suiter (anbefales om ledig) 130 EURO, frokost 9 EUR/pers.

Link:

http://www.city-hotel-bremen.de/City-Hotel-Bremen-Main.html

Vær OBS på at hotellet har noen "Økonomirom". De er helt greie som overnattingssted, men kommer ikke på noen måte i kategorien "fint hotell". Og det er DISSE du finner i diverse søkemotorer....

Restauranten på hotellet, Shanti, er ikke særlig å satse på til lunch og middag, selv om frokosten er helt utmerket. Like ved hotellet ligger imidlertid Energikafe, som hotellet har samarbeid med. Lunch her er ingen dum ide. Fiskesuppe + "energisalat" kan anbefales. Ellers er det jo drøssevis med restauranter innen 5 min å gå fra hotellet.

Ellers har du hotel Munte, som ligger ganske grønt til ved Burgerpark, litt lengre fra sentrum (20 min rolig spasertur til de mest sentrale gatene?). Dette er FINT, et av byens aller beste, og har det meste du kan ønske deg, f eks romservice døgnet rundt, flotte restauranter (Visavis for lunch, del Bosco for middag, Beck's for de store anledninger), enda flottere SPA-senter....

Prisene her er ca 175 EURO for (små) dobbeltrom og ca 250 EURO for små "juniorsuiter". Frokosten er ganske dyr, rundt 15 EUR/person, men den er verdt det!

Selv foretrekker jeg imidlertid City Bremen, synes dette gir mest valuta for pengene, særlig om en av de små suitene er ledig. Munte er klart bedre, men ikke NOK "bedre" til å forsvare merprisen for å bo her, med mindre man skal ha et 100 % SPA-opphold, og det ligger vel langt fra sentrum etter min smak. Rommene er også faktisk større på City enn på Munte. Og både restauranter og SPA-senter kan man jo besøke uten å bo på hotellet....

Ikke regn med noe "gunstig spesialtibud" på disse hotellene, det er mer et spørsmål om du får rom i det hele tatt på mindre enn 8-10 ukers varsel. I alle fall om det pågår en messe. Det gjør det som regel i Bremen!

Link til Munte:

http://www.hotel-munte.de/

Skrevet

Takk for svar :-))

Ble også anbefalt to hotellet som heter Hilton og Merkure hotell columbus.

Vet du hva handlegatene heter? Av kartet finner jeg ikke sentrum.

Skrevet

Vil selv ikke anbefale Merkure Columbus med mindre du ønsker et totalt pregløst og overpriset "kassehotell" som jeg knapt vil kalle "fint", snarere "grei nok plass å sove". Hotellet ligger heller ikke særlig gunstig til med tanke på sentralt, du vil i praksis være avhengig av taxi til og fra sentrale strøk her om du ikke vil gå langt (25-30 min eller så, off kommunikasjon finnes ikke, dette er "feil side av elva"). Så selv om avstanden fra "sentrale strøk" er noenlunde den samme til Merkure Columbus og Munte, føles den mye lenger til Merkure Columbus. Men det er et typisk hotell turister havner på første gang i Bremen!

Hilton er alltid et "trygt" valg, rent komfortmessig, overraskelser, opp eller ned, er ikke Hilton-kjedens varemerke, her selger man TRYGGHET. Hotellet ligger greitt til, omtrent som City i forhold til sentrum, men hotellet er (som de fleste Hilton-hotell) så amerikansk som et hotell overhodet kan få blitt. Komfortabelt nok og helt sjelløst. Her må du regne med at betjeningen kun snakker til deg på engelsk. Og menyen inneholder neppe tyske spesialiteter, heller ikke baren tysk øl eller vin. Man har jo både "Budweisser" og "Ben & Jerry's", hva skal man med tysk mat og øl? Hilton er jo for amerikaneren "in the wilderness far away for his beloved US". Og slik at den stakkars amerikaneren merker minst mulig til sitt opphold i "ødemarken". Slikt kan jo øke hjemlengselen unødvendig.... Og rom på Hilton-hotell er så like det er mulig å få dem, enten de er New York, Amsterdam, New Dehli eller Tokio. Tenk om kunden ble "forstyrret" ved å merke forskjell. Dette er nemlig "kjedehotell" med kjempestor K og hotellverdenens svar på McDonald's. Minst mulig "lokale forstyrrelser". Om det er et slikt hotell du ønsker, velg gjerne Hilton om du liker prisen (den pleier å være temmelig dyr og egentlig ikke verdt standarden på noen måte, men noen ganger er prisen helt OK i forhold til standarden). Om du ønsker noe litt mindre glattpolert, styr langt, langt unna!

Standardmessig kan du se for deg et hotell midt mellom City og Munthe, kanskje noe nærmere Munthe enn City når det gjelder fellesarealer. Standard rompris er imidlertid vel så høy som på Munte. Og frokost på Hilton er både dårlig og avsidig dyr!

Ikke så merkelig at du ikke finner sentrum av kartet, HI! Byen Bremen har faktisk egentlig ikke helt et sentrum.... Byens tradisjonelle "sentrum" er området mellom elva Weser og Holleralle, mellom Alter Wall og Burgermester Schmith Strasse, med "mest sentrum" i de gamle smågatene rundt Am Wall og Burgermester Schmith Strasse. Her finner du en del småbutikker. Snoorviertel regnes visstnok som "Karl Johan" fra gammelt av, denne ligger 8-10 min å gå fra City og det samme fra Hilton. Den "fine" gata er Parkallee. Her finner du også butikker, men ikke i overflod. Horchstrasse og Breitenweg er også typiske butikkgater, ellers finner du en typisk handlegate "slengt" her og der med ujevne mellomrom. Men noen "tett og intens" handlegate finner du knapt i byen. Turistattraksjonene er imidlertid greie, de viktige av dem finner du rundt Am Wall, samt i Parkallee.

"Sørsiden" av Weser er mindre interessant, dette blir mer boligstrøk, men med litt industri og et par mindre handlegater her også. Det som kalles "østlige forstad" (ikke ta dette bokstavelig, dette var forstad på 1500- og 1600-tallet!) er faktisk mer interessant, men heller ikke noe å bruke overdrevent mye tid på.

God tur, HI! Bremen er en flott by, men vær forberedt på å gå mye - den er en stor by, rent fysisk. Det tradisjonelle sentrum er imidlertid ganske trangt og konsentrert.

Skrevet

1000 takk for alt arbeid du har lagt ned i svar til meg. Bukker og takker :-)))

Skrevet

Hei igjen!

Ville bare fortelle at vi nå har booket Mercure Columbus Bremen. Det ligger faktisk på "rett" side av elven. Det du kanskje tenkte på var Mercure Hanseatic Bremen?

Iallefall gleder vi oss masse og takker for mange gode tips :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...