batteriet! Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 En dag drikker han helt fint av puppen, så er det puppenekt og skriking ved puppen, så er det helt greit å amme igjen et par dager, før det er på ann igjen... Blir gal. Tror faktisk ikke jeg gidder dette så mye lengere. Er det verdt det liksom, man blir jo sliten av mindre for å si det sånn... ? Han er 4 mnd, og vi har styra sånn i over 1 mnd nå. Tror jeg bare setter i gang med flaske med mme snart altså. Noen som har opplevd det samme, og hva gjorde dere?
Hyacinth Bucket Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Se litt på kostholdet ditt kanskje? Det måtte jeg forrige gang og jeg må det nå. Er så utrolig mye de små kan reagere på. Jeg måtte/må styre unna: løk/hvitløk reker erter, sukkererter kålrot kål blomkål brokkoli sterk mat Vet at noen barn også reagerer på meieriprodukter og noen på visse meltyper. Forhør deg litt på helsestasjonen, kanskje de har noen gode råd.
Amalie82 Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Ha det helt stillle og rolig rundt deg kan kanskje hjelpe?
Klar for nr 2 Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Har også litt sånn innimellom, men har blitt mye bedre enn det var før. Nå hvis hun tuller en dag hender det at jeg tar henne med i sengen og ligger og ammer. Det går som oftest mye bedre(: Kan det være noe med nakken/ ryggen? Om han er stram der kan det nok irritere litt. Jeg tok snuppa med til kiropraktor når hun tullet som mest og han fant ut at hun var litt stram i øverste del av ryggen. Dette var noe som kunne skje når de ble mer aktive og løftet hodet en del. Han masserte og etter den timen ble det litt bedre.
blebla Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 jeg hadde det også sånn, begynte når han var 3.5 mnd og jeg holdt på i to uker og prøvde alt og sleit meg nesten ut. Han bare nekta plent. først avviste han den ene puppen som det alltid var litt tyngre å få ut melka av, og etterhvert den andre også. Fordi han visste at med flaska var det sååå mye enklere. Så jeg gav opp til slutt. pumpet meg en stund til hvert måltid å gav han på flaske, men det var jo baaaare stress. Følte jeg bare pumpa og vaska pumpa hele dagen. Så han begynte på mme da han var litt over fire mnd. Veldig kjipt, men jeg får trøste meg med at nå spiser han mye mer enn før, det ser jeg kjempe godt han legger mye mer på seg og er myyyye mer fornøyd. Jeg er aldrig redd for om han ikke har fått nok mat.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 jepp. samme skjedde når min gutt ble 4 mnd. det var rett og slett kjedelig å amme for han . han ville heller kjikke rundt og bli fort ferdig. etter mye mas og grining, så gikk jeg gradvis over til flere og flere måltider med mme. så fikk jeg en veeeldig fornøyd gutt og mindre sliten mamma = ) det er heeeelt i orden hvis du føler at du vil gå over til mme. du har vært kjempeflink som har ammet i 4 mnd = )
batteriet! Skrevet 25. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2009 Tusen takk for svar :-) Jeg introduserte melk i kosten igjen her for noen dager siden. Trodde det bare kunne gi magevondt, ikke at det påvirket melken på noen måte??? Jeg får prøve litt til, men om det gikke går er jeg klar for å ta ibruk flaska altså. Takk for oppmuntrende ord dere snille damer <3
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Ta babyen din med til kiropraktor for å sjekke eventuelle låsninger/stivhet i nakken. Min jente hadde det, og ble mye bedre etter et par behandlinger:)
Gjest Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Melk i kosten hos mor er jo en av de vanligste årsakene til kollikk (i de få tilfellene man finner en årsak da), så melk i kostholdet påvirker nok mors melk. Men ellers er det kanskje noe med at barn begynner å bli litt mer bevisste på omgivelsene og kjeder seg litt under amming som andre her sier. Jeg pleide å henge et fint og blankt kjede med krimskrams som tålte litt foran nesa på småen for å distrahere. Det fungerte greit her :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå