Huldretussa Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Sitter her en tidlig morgen (alt for tidlig..) - men fikk ikke sove.. Sov vel greit mellom 00-04, men ellers har jeg bare snudd meg rundt og rundt i senga. Blir så innmari stiv og vond og sliten i korsryggen, og det er vanskelig å finne en god sovestilling. Har også blitt forkjøla, så systemet er tett.. Det jeg lurer på er om jeg bør samle alle krefter og gå på jobb som vanlig. Har en ganske fysisk krevende jobb, da jeg jobber som lærer på leirskole. I dag er det klatring ++ på programmet.. Det er ikke så lett å ta det med ro på jobb. Bør jeg ringe legen og høre hva hun sier? Jeg er i uke 36. Føler meg ikke spesielt opplagt akkurat nå...! Hva hadde dere gjort?
Venter09<3med ny spire Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Hei.. Jeg hadde ringt jobben og sakt at formen ikke var bra, blitt hjemme og slappet av. du er såpass langt ute i svangerskapet så det kan du unne deg...
Huldretussa Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Takk for svar:) Bør vel kanskje ta en telefon til sjefen, ja. Han er veldig forståelsesfull:) Men gjorde det en dag forrige uke også, da jeg heller ikke fikk sove og hadde vondt i ryggen.. Så jeg får litt dårlig samvittighet om jeg ikke stiller! Tenkte derfor det kunne være greit å ringe legen og høre hva hun sa.. Føler på en måte at jeg bare må stå på de siste dagene på jobb før permisjon, men orker egentlig ikke...
Venter09<3med ny spire Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 dropp å dra på jobb ring legen og snakk med henne, kan jo hende du kan bli sykemeldt eller noe pga dårlig søvn... jeg var det på slutten. hadde ikke ork til å være på jobben... nå sto jeg dagen lang oxo, jobber i blomsterbutikk så ikke mye sitting og det blir tunge løft..
Huldretussa Skrevet 25. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2009 Da har jeg snakka med sjefen, og vi ble enige om jeg skulle være hjemme iallefall første del av dagen. Se det an litt.. Godt det Tror kanskje jeg tar en tlf til legen for sikkerhetsskyld (selv om det kanskje er litt pinglete..) - for å høre hva hun sier ang. resten av uka. Tenker det er så usikkert for kollegene mine, om jeg kommer eller ikke (sånn fra dag til dag)! Så greit å si at man har snakka med legen.. Eller? Huff - jeg høres sikkert veldig usikker ut, men det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre..!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Sitter her selv klokken 8 om morgenen på en fridag og får ikke sove. Har ikke fått sovet skikkelig på lenge. Jeg er så trøtt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, men får jeg sove: NEI! Jeg hadde definitivt holdt meg hjemme om jeg var deg. Det er smerte å være så trøtt, og når man attpåtil er forkjøla så har man all grunn til å holder seg hjemme og slappe av. Unødvendig å presse seg for hardt.
Venter09<3med ny spire Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Jeg trur jeg ville holdt meg hjemme resten av uken oxo.. vis du sliter med søvn blir det ikke bedre. jeg klarte ikke sovne før kl var 3 og måtte opp halv 7 når kl var 12 var jeg døds sliten, klarte ingen ting på jobb. og det er det ikke hvert. ble så sykemeld pga søvn, bekken og fordi jeg var så sliten... så snakk med legen din og hør hva ho sier...
Huldretussa Skrevet 25. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2009 Å, det var godt å høre at du synes jeg bør bli hjemme i dag. Takk Jeg får jo sove godt inniblant - men i natt var det helt håpløst!! Da får jeg prøve å legge av meg den dårlige samvittigheten, og heller prøve å sove litt.. Og pleie forkjølelsen Håper du får en god fridag, vestlandsfanden!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Takk takk, og god bedring til deg Lykkelig! Forhåpentligvis får du sove litt også
Venter09<3med ny spire Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 prøv å sov så mye du kan nå... Her er det 7 dager til mensen termin og 15 til UL termin og her sover jeg nesten ikke når jeg endelig får sove begynner de å sprenge rett utenfor her kl 0640...
Gunnhild 28 Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 Hvis du er forkjøla også kan det jo sikkert være greit å ringe legen. På jobben min får man ikke lov å komme hvis man er forkjøla pga svineinfluensa! Tror de fleste har forståelse for at man er hjemme med "plager" når det nærmer seg - både sjefer og kollegaer. Jeg er av de heldige som fremdeles kan jobbe fullt, men det virker nesten som om det er unntaket.
Huldretussa Skrevet 25. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2009 Jeg har fått sove fram til nå, og det var deilig! Men nå røsker og river det i underlivet...Uff, jeg er i klagehumør! Jeg ringte legen, og hun hørte tydelig at jeg var forkjøla. Jeg forklarte situasjonen, sa at jeg ikke fikk sove, og hun mente absolutt at jeg burde bli hjemme. Hun ville sykmelde meg resten av uka. Normalt ville man gått på jobb, men ikke så langt ut i svangerskapet. Jeg har bare 4 dager igjen på jobb før avspassering og perm, så heldigvis er det ikke mange dagene jeg trenger å være sjukmeldt. Sjefen tok det veldig pent og sa jeg skulle være hjemme og ta vare på meg selv. Så da blir jeg det foreløpig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå