Gå til innhold

Da kom det en liten gutt på fredag, i uke 28+1 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ville bare fortelle det. for jeg skrev et innlegg dagen før om at vannet muligens hadde gått,men at jeg var usikker.

dro på sykehuset torsdag kveld for sjekk,for jeg hadde begynt å få så vondt i magen også. de sjekket om det var fostervann som lakk,og det var det! ble lagt inn med engang og måtte forvente å være på sykehuset til han ble født. men jeg skulle få drypp for å stoppe riene.

dagen etter (fredag) startet jeg med drypp på morningen, men i 5 tida på ettermiddagen fikk jeg mer vondt,og da stoppa de dryppet, for da hadde jeg 3 cm åpning! fikk litt hetta da husker jeg,nå måtte han jo bare ut..!

så fra 20.15 kunne jeg gi etter på for riene og presse, og 20.31 fredag kveld var han ute gitt:)

Adrian Tobias veide 1360 g og var 38 cm lang,så de syns han var stor til å være født så tidlig.

han ligger i kuvøse,og får noe som heter cpap i nesa,som gjør at lungene holder seg åpne. han puster fint uten også, men kan bli fort sliten av det. Ellers er han i kjempe form,og vi får være hos han når vi vil og ha han på brystet:)

egentlig så skulle vel dette stått på 3 trim.,men rakk aldri å komme inn der før jeg ble lagt inn;)

Lykke til videre alle sammen!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten :-)

Skrevet

Gratulerer så mye, og lykke til i tiden fremover!

Skrevet

hei :)

Gratulerer så masse med en liten men samtidig stor og sterk gutt.

Får nesten tårer i øynene mine, jeg fikk og en gutt i uke 28!

Nå er jeg gravid igjen med et høyrisikosvangerskap og utrolig spent på hvordan det går.

Håper jeg så inderlig klarer å tippe over uke 28, slik at jeg på en måte vet at da er babyen "litt" større for hver dag som går!

Masse Masse lykke til!!!!!

Skrevet

Gratulerer så mye, og du har virkelig fått en sterk gutt! Jeg fødte i uke 27 forrige gang, og nå satser vi på termin:) Vil bare si at det er lurt å få pratet ordentlig ut med leger etc på sykehuset før hjemreise, slik at følelser får sitt utløp. Det gjorde ikke jeg, og slet endel med tanker i etterkant av sykehusoppholdet.

Masse lykkeklemmer fra meg!

Skrevet

Gratulerer med den lille!

Helt sprøtt å tenke på at du bare var 4 uker mer enn det jeg er nå, men svært godt å høre at det gikk bra for det om :)

Lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille gutten:-) Godt å høre at alt står bra til med dere alle.

Lykke til videre:-)

Skrevet

ååå...gratulerer med den lille.

Så bra å høre at det etter forholdene går bra med dere alle :)

Skrevet

Gratulerer med gutten.

Min førstemann var også prematur (uke 32, så ikke helt sammenlignbart), men vet en del om hvordan det er å bo flere uker på sykehuset.

Snakk mye med leger/sykepleiere nå og prøv også å få en avtale om ettersamtale et par måneder etter at dere blir utskrevet. Kan være greit å få pratet igjennom alt som skjedde en stund etterpå også.

Vi ble godt kjent med en av de andre familiene på prematur-avdelingen og har satt veldig pris på å holde kontakten med dem videre. Særlig var det fint i begynnelsen for helsestasjonen hadde ikke særlig peiling på premature så det var greit å ha noen å snakke med som var i samme situasjon.

Skrevet

... å en ting til.....

Før dere blir utskrevet kan du gjerne prøve å få til en avtale mellom lege/sykepleier på sykehuset og helsesøster på helsestasjonen. Kan være greit om helsesøster vet litt om hvordan dere har hatt det på sykehuset og får muligheten til å stille spørsmål til lege/sykepleier.

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!! masse lykke til fremover!

Skrevet

Oi så bra vekt det var på gutten din!! :)

Jenta mi kom uke 32+0 og veide bare 15 gram mer og var 1 cm lenger..

(Hadde svangerskapsforgiftning jeg, så hun var underernært.)

Det har gått kjempefint med jenta mi, og det gjør det sikkert med sønnen din også. Så utrolig bra når alt er bra fra starten. Bra tegn! :-)

Gratulerer så mye og lykke til med både sykehusopphold og etterhvert hjemkomst!

Skrevet

Gratulerer så mye!! Så bra at du kom deg til sykehuset, og at du har fått en sterk sønn! :)) Du må væres så stolt!!

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Fikk helt tårer i øynene da jeg leste innlegget ditt! Men er veldig glad det gikk bra!

Lykke til videre!!!!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille gutten :o)

Fint å høre at det går bra med han :o)

masse lykke til videre til dere :o)

Skrevet

Gratulerer masse med en liten gutt. Fikk selv en liten gutt i uke 29 som veide 990 gram og var 37 cm lang.

Han lå i 3 døgn i respirator og en evigeht på cpap,men virker som at gutten din er sterkere enn min var. Han var jo undervektig i tilegg. Etter 8 uker på sykehus fikk vi med prinsen hjem. :) Det er mye glede når man har en liten en på sykehus. Husker vi venta på at han skulle bæsje, og det gikk 3 døgn før det skjedde. Hehe.. Er først når man får barn at man blir så glad for at noen har bæsja. Et lite skritt fram, et til, og et til. Tilslutt er man hjemme.

Et lite tips er å skrive opp vekt og lengde for hver dag. Var det noe spesielt som skjedde så skreiv vi det opp. Om det så var at han hadde gått opp 20 gram så måtte vi skrive det ned. :) Er gode minner i etterkant :)

Lykke til. :)

Skrevet

Gratulerer så masse! Stor sterk gutt må jeg si.

Lykke til videre, masse lykkeønsker!

Skrevet

Gratulerer så mye med en sterk liten gutt :)

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille prinsen deres :) mange gode ønsker for dere fremover.. håper og satser på at han kommer til å vokse seg stor og sterk, slik at dere kan få reise hjem om ikke så lenge :)

Skrevet

GRATULERER SÅ MASSE MED LILLE TOBIAS :)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Så flott å høre at gutten din er så stor og sterk, selv om han kom litt før dere forventet:)

Skrevet

Hei

Gratulerer så mye med den lille og nyfødte gutten deres.

Det er helt fantastisk at de kan komme så tidlig og være så sterke og sunne :D

Lykke til videre på ferden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...