Gå til innhold

Modningsakupunktur :)


Linsy&snart 2prinsesser

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt modningsakupunktur hos jordmor Mille på Familieklinikken i Oslo fra neste uke (uke 36).. Var hos henne da vi prøvde å bli gravide og hun er kjempesøt og veldig dyktig!

Var i dag inne på nettsiden og kikket og det viser seg at hun faktisk var først i Norge med modningsakupunktur!

Er det noen med erfaring fra dette? Settes det mange nåler? Kan man bli uvel?

Merker man om det virker?

 

Litt reklame på slutten; Mille hadde ledige timer fom neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei : )

se inne på 3.trimester siden, der skriver -frøkna-med høst bebis 09.09.09

om at hun nettopp har vært til Modnings akkupunktur og hvordan det gikk

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg også bestilt time på familieklinikken. er i uke 32, så det er ikke før om 3 uker enda. håper det hjelper under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset trilletroll :)

 

Og lykke til taras!

Jeg har hørt om mange som sier det har mye effekt for åpningsfasen :) Og det er jo den som er ille etter det jeg forstår.. Kjenner flere som har 2-4 unger og som sier de merker stor forskjell på når de har hatt modningsakupunktur før fødsel og ikke...

 

Jeg ville ikke ta sjansen på å la være ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg får nåler vær uke nå, en i pannen, 2 ved knærne og 2 ved føttene på vær side :-)

Idag var jeg kjempe øm ved punktene der hun satt og det var visst bare bra da har det større effekt!

Ble veldig trøtt etterpå.

 

Jeg fikk moningsnåler forrige gang også, da fødte jeg på termin dagen :- ) men var en lang fødsel på 17 timer :-/

 

Så håper det skal ha effkt på modningen denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken skal jeg ha modningsakupunktur 2 ganger...

Har tatt 1 gang i uken de to foregående ukene.. Sover mye bedre på natten, kvalmen er nesten helt borte og slimproppen har gått!!! Har kynnere og nedpress også, så regner med at dette går veien :)

Snakket med ei som er lege i dag, hun har to små (minste 10 mnd) og hun hadde tatt modning med begge to. Første ble født på termin og andre natten etter termin :) Begge fødselene hadde vært flotte opplevelser sa hun! Hun hadde vært godt modnet og slapp å dra hjem første gangen selvom riene ikke var regelmessige engang ;) Og fem timer etter kom babyen!

 

Jeg får nå full guffe på modningen og har også blitt øm over flere punkter.. Hi, hi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger nødvendigvis ikke mærke noe etter modningsakupunktur . Det er livmor som skal modnes, og det kjenner man ikke :-)

Men noen kan oppleve ettervirkninger som trøtthet og kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja disse kynnere for eksempel. hvordan er de? alle sier at de har trykk, nedpress, murringer og masse rart, men jeg har aldri følt noe som helst som jeg kan føle kommer innenfra.

 

av å være gravid har jeg kun kjent stor mage, halsbrann, kvalme og tunge bryster. akupunktøren spurte om jeg hadde hatt kynnere/ murringer jeg sa nei, da sa hun at hun skulle sette det igang.

 

derfor lurer jeg på om jeg snart får kjenne noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...