Gå til innhold

Ulovlig salg i de fleste "kjente" kjolebutikker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har studert deler av angrefristloven i kveld da jeg er på jakt etter en skreddersydd brudekjole, og kikket på kjøpsbetingensene på de "store butikkene som selger dette. De aller fleste sier at det er ingen retur på kjoler sydd etter personlige mål. Jeg har kun funnet en som følger loven.

Jeg vurderer faktisk å melde fra til forbrukerombudet.

Det er faktisk returett på skeddersydde kjoler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke returrett på noen varer kjøpt i vanlig butikk, så du tar nok feil. Returrett har man kun på varer kjøpt utenom vanlig utsalgssted, dvs internett, postordre, messer ol.

Skrevet

Det er riktig som hun over her sier. Kjøpes varen på internett eller andre steder utenfor butikk, skal kunden ha 14 dagers angrefrist. Kjøpes varen i butikk har man ikke krav på bytting eller retur, selv om de aller fleste butikker tilbyr det, så er det valgfritt og ikke noe kunden har krav på.

Skrevet

Veldig mange tror at man har lovfestet bytterett på alt man kjøper, men det er, som de andre over her sier, en ekstra service som butikkene kan tilby sine kunder. Derfor har også butikkene rett til å sette egne krav til varen som ønskes byttet, f.eks. at den er i salgbar stand. En skreddersydd kjole er ikke veldig salgbar, derfor kan man ikke uten videre kreve bytting.

Skrevet

Det er ikke 14 dagers returrett på varer for salg over disk,men ved postordre eller netthandel.Butikken kan også ha egne regler for spesialbestillinger og spesialordre som f.eks skreddersydde klær.Angrefrist skjema skal følge med varen.Bytterett er ingen selvfølge men en ekstra service som tilbys av butikken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...